Nieuwe leiders na 8u wedstrijd in de Race Promotion Night

Peeters-Vetters zijn na 8u wedstrijd de nieuwe leidersDe wedstrijd leek stilaan in een beslissende plooi te vallen. In de duisternis van de Zolderse omloop bleven Rudi Penders en Jos Van Roij snelle tijden op de chrono zetten. Na zeven uren wedstrijd telden ze met hun Porsche zes ronden voorsprong op het duo Kevers-Dehaye, eveneens met een Porsche.
Maar voor Kevers liep het fout, toen hij het Zolderse decor ging opzoeken. Hij bereikte de pitlane, maar de schade was aanzienlijk. Dit bracht de Porsche van Peeters-Vetters op de tweede positie.
Ook Andy Jaenen kreeg met problemen te kampen. De patron van Wheels Café was aan een sterke stint bezig, toen hij de pitlane diende op te zoeken wegens problemen met de remmen, waardoor de Speedlover Porsche uit de top 10 verdween.
De BMW van Jeuris-Werckx rukte op naar de derde plaats, met in z’n zog de Porsche van Jamers-Kersten-Leest. Van Rompuy-Buytaert brachten hun VW Golf in de algemene top5.
Om 19u20 kwam opnieuw de Safety Car op de piste, nadat er een breed oliespoor werd getrokken in de Sterrenwachtbocht en de Kanaalbocht. Tijdens deze Safety Car periode troffen we ook de leiders Penders-Van Roij aan in hun pitbox met problemen aan de remmen. Ten gevolge hiervan kregen we nieuwe leiders, zijnde Peeters-Vetters.De Porsche van Jamers-Kersten-Leest rukte op naar de tweede plaats…

1. Peeters-Vetters (Porsche 993)
2. Jamers-Kersten-Leest (Porsche 993) op 1 ronde
3. Werckx-Jeuris (BMW E36) op 2 ronden
4. Van Rompuy-Buytaert (VW Golf) op 3 ronden
5. Penders-Van Roij (Porsche 996) op 4 ronden

Het rekenwerk van Peter De Sonville levert ons ook de stand in het kampioenschap, met enkel nog de punten aan de finish die moeten verdeeld worden:

1. Brinkmann-Jakobs-Van Elderen – 136 ptn
2. Van Rompuy-Buytaert – 133.5 ptn
3. Kevers-Dehaye – 132 ptn
4. Jeuris-Werckx – 127 ptn
5. Grouwels-Grouwels – 126.5 ptn

Fotografie: Marnik Mouchaers


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in Nationaal op zaterdag 13 november 2004 om 19:51


Andere publicaties op Racingworld.be...