Nieuwsflash

* Op 28 februari sloot men de inschrijvingslijst (full season) af met 25 aangemelde en bevestigde wagens. Deze lijst dient natuurlijk nog aangevuld te worden met de wagens die deelnemen op een race-by-race basis. Per wedstrijd kunnen we dus rekenen op een startgrid met een 30-tal wagens. In het constructeurskampioenschap treffen we vijf merken aan: Alfa Romeo, BMW, SEAT, Chevrolet en Ford. Op 22 maart is er in Monza de persdag van het WTCC en geven de organisatoren de inschrijvingslijst vrij...

* Ondertussen zitten de teams natuurlijk niet stil. Zo waren BMW, Ford en SEAT deze week in Silverstone aan de slag gedurende een driedaagse testsessie. Bij BMW troffen we Jörg en Dirk Müller aan, maar ook Andy Priaulx, die de nieuwe RBM wagen (versie 2005) ontdekte. SEAT tekende present met maar liefst zes Toledo's Cupra, waarvan drie WTCC versies. Jordi Gené, Rickard Rydell en Peter Terting piloteerden de Spaanse bolides over het Engelse asfalt. Ford moest het dan weer stellen met één exemplaar van de WTCC Focus. Officiële tijden werden er niet vrijgegeven, maar volgens de WTCC organisatoren klokte Rickard Rydell de snelste tijd...

* Volgende week wordt er getest in Frankrijk, op de omloop van Magny-Cours. Heel wat teams maken de verplaatsing: BMW Team Deutschland, BMW Team UK, BMW Team Italy-Spain, SEAT Sport, Alfa Romeo en Ford Hotfiel Sport zullen van 15 tot 17 maart hun wagens over het Franse asfalt laten scheuren. Ook twee teams uit de Privateers competitie zullen aanwezig zijn: Crawford Racing en Proteam Motorsport.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in WTCC op zaterdag 12 maart 2005 om 05:47


Andere publicaties op Racingworld.be...