Dubbelslag voor Verbergt-Hemroulle

Dubbelslag voor Verbergt - HemroulleTijdens de opwarmronde liep het eventjes fout voor de Audi van Hemroulle/Verbergt, maar de wagen kon toch nog z'n plaats innemen. Jamar was het snelste bij de start, maar in ronde drie moest hij z'n meerdere erkennen in de Audi Silhouette. Ondertussen had ook Vincent Radermecker zijn duivels ontbonden. 'Rader' ging zonder medelijden voorbij aan Bouvy en Jamar, en probeerde het gat met de Audi dicht te rijden. Pascal Mathieu, die gedurende de eerste ronden constant in de top vijf reed, viel in ronde 8 weg na problemen. Maar ook Radermecker kende problemen, en viel terug in het klassement. Zodoende bouwde Hemroulle met de Audi nog voor de pitstops een voorsprong uit van meer dan 30 seconden op de dichtste belager, de Porsche van Jamar/André.

De Jaguar X-type van Thiry - RadermeckerDat de BMW silhouettes bloedsnel zijn, bewees Patrick Slaus. Hij diende uit de pitlane te vertrekken, maar reed tijdens zijn stint de ene snelle ronde na de andere, en bracht de wagen in de top 5. Na de verplichte pitstop, kregen we opnieuw de Audi (Verbergt) op kop. Thiry (Jaguar) was tweede, David Loix derde, Jean André vierde en Lémeret maakte de top vijf vol. Thiry knaagde aan de achterstand op Verbergt en zette onderweg ook nog de snelste wedstrijdronde neer. Verbergt moest alles uit de kast halen, want zijn voorsprong slonk ronde per ronde...Tot net voor het einde van de manche de regen over de Ardense omloop viel, want dan bleek de Audi pakken sneller te zijn dan de Jaguar. Hij hield stand en had bij het vallen van de zwart-wit geblokte vlag 35 seconden voorsprong op Thiry. Bouvy/Loix werden derde. Marc Lupant kon het knappe werk van Patrick Slaus niet afronden en eindigde de wedstrijd zelfs in de pits.

De BMW Silhouette van Van Bellingen - FumalOpmerkelijk was ook de wedstrijd van het duo Van Bellingen-Fumal. Ook zij vertrokken vanuit de pitlane en baanden zich een weg door het deelnemersveld. Van Bellingen sleepte na een knappe stint nog een zesde plaats in de wacht. Tevens een goed resultaat voor de Porsche van First Motorsport, die met rijders Cracco en Vroman binnen de top tien eindigde. Sylvie Delcour en Laurent Nef reden een vrij anonieme wedstrijd. Ook nu weer slaagden ze in hun opzet: punten scoren, wat ze deden met een zevende plaats.

De top 10:
1. HEMROULLE Jean-François/VERBERGT Tim - Audi Silhouette
2. THIRY Jérome/RADERMECKER Vincent - Jaguar Xtype
3. BOUVY Fred/LOIX David - Porsche GT3 Cup
4. ANDRE Jean/JAMAR Eric - Porsche GT3 RS
5. VOETS Jean-Claude/LEMERET Stephane - Porsche GT3 Cup
6. VANBELLINGEN Steve/FUMAL Armand - BMW M3 Silhouette
7. NEF Laurent/DELCOUR Sylvie - Porsche GT3 Cup
8. DELHEZ Bernard/DERMONT David - Jaguar Xtype
9. DOCKERILL Iain/GREENSALL Nigel - Porsche GT3 Cup
10. CRACCO Philip/VROMAN Luigi Porsche GT3 Cup


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in BTCS op zondag 10 april 2005 om 18:01


Andere publicaties op Racingworld.be...