Zytek Motorsport geeft de toon aan na 4 uren racen

De Convers Ferrari 550 MaranelloBij aanvang van het derde wedstrijduur kwam de RML Lola van Erdos en Newton in de problemen. De wagen kon uiteindelijk nog de pitlane bereiken maar bij het vervangen van de benzinepomp ging kostbare tijd verloren. Na 2u27 wedstrijd was het Bouchut die met de Convers Ferrari de Porsche van Paul Daniels van de baan duwde. De Porsche ging hard de banden in en werd tot schroot herleid, wat aanleiding gaf tot een nieuwe SC procedure. Een procedure waarvan we gebruik maken om eventjes de posities van de Belgen te bekijken.

Vanina Ickx (Rollcentre Judd) vertoeft om 14u35 op de zesde plaats. Stéphane Lémeret is met de Graham Nash Saleen dertiende algemeen en derde in de GT1-Klasse. De G-Force Courage met Deman en Hillebrand is 19de ste algemeen en 4de LMP2. Lambert-Lefort volgen als 27ste met hun Porsche het spoor van Ugeux (26ste – Lucchini Alfa). De andere Belgen vinden we nog verder in de uitslag terug. Na 17 minuten verdwijnt de safety car en wordt de wedstrijd hervat, met de Zytek van Shimoda aan de leiding, de Pescarolo C60 als tweede en de Audi R8 als derde. Na 3 uur en 37 minuten racen is de Convers Ferrari opnieuw betrokken in een incident; ditmaal met de Playstation Audi R8. Fomenko en Ortelli stuurden tegelijkertijd Les Combes in en raakten elkaar, gelukkig zonder veel erg.

De Zytek 04S van Zytek MotorsportWanneer Shimoda de pits induikt voor vers rubber en benzine neemt Ortelli de leiding over. Shimoda zit met zijn neus onder de vleugel van de Audi wanneer hij terug de baan opkomt. Rondenlang strijden de beide kemphanen om de leiding en geven ze elkaar geen duimbreed toe. De Audi moet wel nog binnen voor zijn derde pitstop ... Plotseling zien we de Saleen S7-R van Graham Nash Motorsport bijzonder traag rondtoeren over het circuit. Matteo Bobbi parkeert de Amerikaanse machine in het gras, over and out voor het trio Lemeret-Bobbi-Ruberti. Enkele minuten later zien we nóg een Belg uit de wedstrijd verdwijnen. Wolfgang Kauffman zet de Porsche 996 Turbo, die hij deelt met Eric van de Poele, aan de kant.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in LMS op zondag 17 april 2005 om 16:01


Andere publicaties op Racingworld.be...