Giovanardi snelste tijdens onderbroken tweede sessie

Giovanardi prijkte bovenaan de tabellen tijdens de tweede sessie.Niet Seat, maar Alfa Romeo pronkte bovenaan de tabellen met de snelste rondetijden na de tweede sessie te Silverstone. De oefenritten dienden wel onderbroken te worden doordat Gabriele Tarquini een pirouette maakte in Brooklands en zo de baan vakkundig van een (ongewenst) laagje gravel voorzag.

Fabrizio Giovanardi wist met een 1:26.862 de snelste tijd te draaien, op de voet gevolgd door merkgenoot Augusto Farfus. Tarquini, die blijkbaar niet al te veel schade berokkende aan zijn bolide, wist nog beslag te leggen op de vierde tijd. Opnieuw was nieuwkomer Jason Plato de snelste van alle SEAT-bolides, met een derde tijd. Teamgenoten Rickard Rydell en Peter Terting wisten respectievelijk beslag te leggen op de vijfde en zevende plaats. Ook 2 Chevrolet's in de top 10 nadat Rob Huff een negende tijd op de klokken wist te zetten en Nicola Larini 2 duizendsten meer nodig had om een rondje Silverstone af te maken. Hun snelste ronden waren slechts 7 tienden trager dan die van Giovanardi. Andy Priaulx kon zijn tijd van vanmorgen nog verbeteren en klom een plaatsje hoger op de tabellen, naar een achtste tijd. Hiermee was hij de eerste BMW-piloot. Valle Mäkelä wist met zijn Seat Toledo Cupra de beste tijd neer te zetten in de Michelin Independents Trophy, met een 13 stek algemeen.

De tijden
01GIOVANARDI1:26.862
02FARFUS JR.1:26.9830.121
03PLATO1:27.0340.172
04TARQUINI1:27.0750.213
05RYDELL1:27.1190.257
06THOMPSON1:27.4850.623
07TERTING1:27.5900.728
08PRIAULX1:27.6220.760
09HUFF1:27.6570.795
10LARINI1:27.6590.797
11MULLER1:27.6990.837
12GENE1:27.8170.955
13MAKELA1:27.8260.964
14MULLER1:27.8991.037
15COLCIAGO1:28.0611.199
16CORONEL1:28.2101.348
17GARCIA1:28.2751.413
18ROSENBLAD1:28.3001.438
19MENU1:28.3591.497
20ZANARDI1:28.3681.506
21D'ASTE1:28.4521.590
22HENNERICI1:28.9202.058
23DE MICHELI1:28.9382.076
24CIRO1:29.0252.163
25KLENKE3:41.5692:14.707


   



Martijn Wouters

Van onze redacteur

Martijn Wouters

Dit artikel werd gepubliceerd in WTCC
op zaterdag 14 mei 2005 om 14:46


Andere publicaties op Racingworld.be...