Paffet wint één van de meest opwindende races uit de DTM-geschiedenis

Het talrijk opgekomen publiek heeft op de Norisring genoten van één van de meest opwindende races in de geschiedenis van het DTM kampioenschap. De race van 72 ronden zat boordevol spectaculaire inhaalmanoeuvres, meerdere ongevallen en twee safety-car procedures. Het zag er een tijd lang naar uit dat Marcel Fassler zou zegevieren, maar toen hij binnenkwam voor zijn tweede pitstop ging het mis. Bij het binnenkomen van de pitlane brak de voorkant van de Opel uit en klapte Fassler in de vangrail. De schade was te zwaar om te herstellen en de Zwitser diende de handdoek in de ring te werpen, net als onder andere Mika Hakkinen, Jean Alesi en Jamie Green. De Brit Gary Paffet wist het hoofd koel te houden en stuurde zijn AMG-Mercedes C-Klasse naar de overwinning.

In de laatste ronde verkocht Manuel Reuter een tik aan Mattias Ekstrom, tijdens hun gevecht voor de tweede plek. Bij het overschrijden van de finishlijn stond Reuter nog tweede geklasseerd, voor Abt, Ekstrom, Tomczyck, McNish en Schneider. De racedirectie kon echter niet lachen met het manoeuvre van Reuter. De Duister kreeg dertig seconden opgeteld bij zijn finishtijd en duikelt zo naar de kelder van het klassement, samen met Bernd Schneider die zijn stop & go penalty voor het duwen van een andere wagen niet ging uitzitten. Christian Abt en regerend kampioen Mattias Ekstrom flankeerden dus Gary Paffet op het podium. Heinz-Harald Frentzen tikte als zesde aan en was daarmee de beste Opel-rijder.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in DTM op maandag 18 juli 2005 om 00:56


Andere publicaties op Racingworld.be...