Een kleine blik onder de motorkap van de PSI Corvette C5-R

Na onze berichtgeving over PSI en haar Corvette C5-R (zie 19 december), volgt er nu een blik onder de motorkap van het Amerikaanse monster uit Detroit. Samen met Markus Palttala gaan we op zoek naar de verschillen tussen de diverse modellen. "Het basischassis van onze Corvette C5-R is nagenoeg hetzelfde als dat van haar voorgangers en opvolgers. Het enige verschil met bijvoorbeeld het exemplaar van GLPK-Carsport (chassisnummer 011) is dat zij een iets moderner chassis hebben. Dit staat hun toe om een X-trac versnellingsbak te monteren. Wij zullen gebruik gaan maken van een Hewland schakelbak."

"Andere normale ontwikkelingsverschillen vinden we terug in onder andere de assen, bodywork, en motor. In tegenstelling tot de versnellingsbak is het wel mogelijk om deze zojuist genoemde onderdelen te updaten", legt Palttala uit. "Onze C5-R stamt uit hetzelfde tijdperk als het SRT exemplaar. Wij hebben de beschikking over chassisnummer 006, terwijl SRT chassisnummer 007 in de workshop heeft staan. Zij hebben de afgelopen jaren bewezen dat een 'standaard C5-R', zonder een volledige update, duidelijk voldoende snelheid heeft om te kunnen strijden voor de algemene titel in de Mediagroep van Dyck Belcar. Aangezien wij niet van plan zijn om met deze C5-R deel te nemen aan het Belcar Original kampioenschap, hebben wij geopteerd om onze wagen wel aan een vernieuwing te onderwerpen."

"In principe zouden we dus even snel moeten zijn als de gele GLPK-Carsport Corvette", gaat de Vliegende Fin verder. "De basis is min of meer hetzelfde ... dus het verschil zal gemaakt worden door de piloten en de banden. De wagen is al een tijdje onderweg, en wij verwachten de levering rond Nieuwjaar."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in Nationaal op woensdag 28 december 2005 om 18:43


Andere publicaties op Racingworld.be...