Pole voor Pescarolo - Jos Menten presteert sterk met de PSI Corvette C6-R

Emmanuel Collard en Jean-Christophe Bouillion hebben in Istanbul de pole gepakt met de Pescarolo C60-Judd. Het Franse duo was nipt sneller dan Nicolas Minassian met de nieuwe Creation CA06/H, ook onderweg met een Judd-krachtbron. "Natuurlijk is het jammer als je net naast de pole grijpt', vertelde Minassian. Toch ben ik blij dat we kort bij de tijd van de Pescarolo zitten, zowat de beste Hybride wagen. Ondanks dat we weinig afstelwerk konden verrichten gedraagt de wagen zich goed. Ik kijk met vertrouwen uit naar de race."

Mike Newton en Tommy Erdos stuurden de RML MG Lola naar de eerste plek in LM2. Het gat met de Radical SR9 bedraagt slechts één seconde, een knappe prestatie van het Rollcentre Racing team van Martin Short. Barazi Epsilon tikte met de Courage als derde aan. De G-Force Courage kwam niet verder dan de zevende plek.

Jos Menten presteert sterk met de PSI Corvette C6-RDe LMGT1 klasse was zoals verwacht een kolfje naar de hand van de Aston Martin DBR-9 van Larbre Competition. Het trio Lamy/Gardel/Vosse pakte zonder enige moeite de pole-position. Een prettige verrassing is dat Jos Menten de Corvette C6-R van het Belgische PSI Experience naar de tweede plek stuurde. Menten tekende voor de aanvang van het raceweekend nog voor een plaats binnen de top vier in de kwalificatie. Een podium in de race moet nu zeker tot de mogelijkheden behoren voor het trio Palttala/Kuismanen/Menten. "We hebben geen specifiek probleem gehad," vertelt Markus Palttala. "Maar, het belangrijkste tijdens de trainingen is het zich voorbereiden op de race. De concurrentie is zwaar, met de Aston Martins, maar ook een Ferrari die al verschillende seizoenen actief is. Ons doel in Turkije is een podium in GT1."

De LMGT2 klasse was getuige van een sterk debuut van de Ferrari 430 GT. Team Icer Brakes was een halve seconde sneller dan Team LNT met de Panoz Esperante. De hegemonie van de Porsche's werd doorbroken, want ook de Ferrari's van Virgo Motorsport en GPC waren sneller dan Autorlando Sport.

Foto: PSI press


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in LMS op zaterdag 08 april 2006 om 20:31


Andere publicaties op Racingworld.be...