Reacties na 'ADAC Rennen' (deel 2)

GPR - Porsche 997Markus Palttala – GPR – race 1: "Ik reed al snel in 3de positie, maar wel in compleet onbekende omstandigheden. Ik reed immers voor de eerste keer op een droge, of toch bijna droge, piste. Helaas moest ik vroeger dan gepland een pitstop maken wegens een probleem met een wielnaaf. De tijd die we verloren bij de herstelling verknalde natuurlijk het resultaat. Maar, ik kon tenminste een aantal ronden in goede omstandigheden afwerken..."

Jean-Pierre Van de Wauwer – GPR – race 1: "Omdat Markus een echte Porsche-specialist is, ben ik heel blij dat mijn tijden vergelijkbaar zijn met die van hem," vertelde de piloot uit Verviers. "'Voor morgen gaan we de afstelling een beetje veranderen. Omdat men beter weer aankondigt, willen we een plaats behalen die in verhouding staat tot het potentieel van de wagen..."

Markus Palttala – GPR – race 2: "Bijzonder jammer, want de wagen presteerde uitstekend. Wanneer het team de remproblemen opgelost heeft, zal de wagen probleemloos de tijden van de Silhouetten kunnen klokken. De motor, de ophanging, alles is heel goed, maar in Zolder heb je absoluut efficiënte remmen nodig. Ik vind het werk van Pino Sperlinga op deze 997 in elk geval indrukwekkend. Ze zijn niet ver verwijderd van hun doel..."

MI - Jaguar SilhouetteJérôme Thiry – MI – race 1: "Oef, deze keer is het gelukt!" lachte Loïc vlak na de race. "Alles ging perfect voor ons. De nare ervaring van Francorchamps is hiermee doorgespoeld. Het lijkt alsof het seizoen voor ons vandaag echt begonnen is..."

Pascal Matthieu – MI – race 1: "In de remzone van Rea, voor de haarspeld, werd ik compleet verrast. Ik trapte op het rempedaal maar er gebeurde helemaal niets!. Ik pompte verschillende malen maar de wagen ging rond midden in het peloton! Gelukkig heb ik niemand geraakt en kon ik mijn weg vervolgen..."

MI - Jaguar SilhouetteJérôme Thiry – MI – race 2:"Het gaspedaal haperde. Wanneer ik van het gas ging, bleef de motor op toeren. Dat leverde enkele spannende momenten op. Het werd stelselmatig erger en, omdat ik het te gevaarlijk vond om in die omstandigheden te rijden, besloot ik binnen te komen..."

Albert Thiry – Teambaas MI: "De 12 Uren worden eens te meer uitermate belangrijk voor de titelstrijd. Die afspraak mogen we niet missen. In Zolder hebben de Jaguars hun snelheid weer getoond, zowel in de kwalificaties als in de races. Zonder de tegenslagen van zondag, had het weekend perfect kunnen zijn. Onze tijd komt nog..."

Armand Fumal – KS Motorsport – race 2: "Hij ging me voorbij, maar ik kon hem onmiddellijk terug inhalen! Het ging zo gemakkelijk dat ik dacht dat hij een ronde te vroeg het voetje lichtte! Ik dacht eraan hem een telraam te schenken, maar wat later hoorde ik dat hij het tempo moest laten zakken omdat hij onder de normtijd van 1'36" was gedoken. Dat betekent dat hij 50 kg ballast zal krijgen voor de 12 Uren. Ik liet de kans natuurlijk niet liggen en pakte de overwinning met plezier aan. Derde overwinning van het seizoen! Ongelofelijk! Wat een seizoensbegin en wat een prachtig werk van KS Motorsport. Nu gaan we de 12 Uren grondig voorbereiden om te schitteren in die uiterste belangrijke uithoudingsrace van de BTCS 2006. Nog nooit was het niveau zo hoog als dit jaar. En toch behalen we 3 overwinningen op 4 races... Ongeacht wat er nog komt, het begin van het seizoen stond alvast in het teken van KS Motorsport..."

Fumal press/Porsche press/MI press

Foto's: Martijn Wouters & Jacques Letihon


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in BTCS op dinsdag 30 mei 2006 om 18:15


Andere publicaties op Racingworld.be...