Bij de seizoensopener van het FIA GT kampioenschap in Silverstone stonden er zes Aston Martin DBR-9's aan de start. In Oschersleben zien we 'slechts' vier Britse raspaardjes op de startgrid. Cirtek Motorsport houdt de wagen, zoals gepland, op stal. RaceAlliance zakt wel af naar Duitsland, weliswaar met 'maar' één Aston – net zoals in Brno. Het team concentreert zich dus opnieuw volledig op het duo Peter-Wendlinger. Hun collega Frank Diefenbacher werd voor de race in Silverstone aan de deur gezet, en het team heeft nog geen waardige vervanger gevonden om Robert Lechner bij te staan op Aston Martin DBR-9 #32.
Nadat de B-Racing Lamborghini Murciélago haar eerste punten pakte in Brno, blikt de Duitse équipe met vertrouwen vooruit op de derde FIA GT manche. "Dit is een speciale race voor ons, als zijnde een Duits team", aldus teameigenaar Rainer Stiefel. "Michele Bartyan, winnaar van de LMES in 2005, zal ons team voor deze wedstrijd vervoegen. Voor hem is de eerste race aan het stuur van een Lamborghini. Hij wordt bijgestaan door onze vaste piloten Christophe Bouchut en Norbert Walchhofer. We willen verder gaan op ons elan van Brno."
Kortnieuws voor de derde manche in Oschersleben
Dit artikel werd gepubliceerd door in FIA GT op maandag 26 juni 2006 om 00:01

