Na twee nulscores in het begin van het seizoen heeft het management van RaceAlliance veranderingen doorgevoerd. Het Oostenrijkse team zal naar Oschersleben afzakken met onder andere veranderingen aan de ophanging, maar niet onbelangrijk: met een nieuwe bandenleverancier. Vanaf nu zal de RaceAlliance Aston Martin DBR-9 geschoeid worden met rubbers van het Franse Michelin.

"Het seizoen is tot nu toe niet verlopen zoals we verwacht hadden, en daarom hebben we actie ondernomen. We moesten snel handelen, want veel tijd is er niet. Er zijn immers nog maar tien FIA GT races", vertelt Lukas Lichtner-Hoyer. Karl Wendlinger heeft alle vertrouwen in een goede afloop: "Ik rijd graag op Oschersleben en ik heb er enkele goede herinneringen. Vorig jaar finishte ik tweede na een geweldige wedstrijd. Ik ben ervan overtuigd dat we in de kopgroep gaan meedraaien met onze Red Bull Aston Martin DBR-9. Ditmaal zullen we onze eerste punten scoren voor het RaceAlliance team."
Ook bij Philipp Peter druipt het zelfvertrouwen eraf na zijn goede prestatie in de 24 Uren van Le Mans: "Oschersleben is bochtig, en niet echt mijn stijl van circuit, maar Karl voelt zich hier goed in zijn vel. Natuurlijk hebben we nu af te rekenen met een zekere druk, want een goed resultaat neerzetten is bijna verplicht! En dat gaan wij afleveren!"
Foto: FIAGT.com