GLPK-Carsport heeft vertrouwen na uitgebreide testsessie

GLPK-Carsport Corvette C6-R in een nieuw jasjeDe eerste twee wedstrijden van het FIA GT kampioenschap verliepen teleurstellend voor GLPK-Carsport. De Vlaams-Nederlandse joint-venture kwam niet verder dan één puntje. Een spin in Silverstone en een ongeval in Brno hebben GLPK-Carsport op een serieuze achterstand gezet. Als het team nog aanspraak wil maken op de titel zal het in Oschersleben goed voor de dag moeten komen. Ter voorbereiding van deze belangrijke race heeft het team een uitgebreide testsessie afgewerkt op Circuit Zolder: "We hebben vorige week de wagen uitgebreid getest op het circuit van Zolder", zegt Mike Hezemans. "Zolder en Oschersleben hebben enorm veel gelijkenissen. Het zijn immers beide tragere circuits. We hebben de afstelling volledig veranderd en het resultaat mag er zijn. De wagen is zachter gezet en stuurt nu een pak makkelijker. Het geeft vertrouwen, ik denk dat we goed zitten voor zondag."

Bert LonginHet was Leuvenaar Bert Longin die het gros van het testwerk voor zijn rekening nam in Zolder: "Het is voor het eerst dat we zo'n gedetailleerd en een vooraf bepaald testprogramma hebben uitgevoerd. We zijn uitgegaan van onze ervaring op Zolder en de ervaring van de C5-R", recapituleert Longin. "De mensen van Michelin waren ook aanwezig en dat was niet onbelangrijk. Onze banden worden gebouwd in Europa, de rijders in Amerika rijden met banden die daar gebouwd zijn. Er is een gigantisch verschil tussen die banden, net zoals er een verschil is in hobbeligheid tussen de Europese en Amerikaanse circuits. Ik ben 's morgens om 09.00 u beginnen te rijden tot 17.00 u 's avonds. 's Middags hebben we een uurtje pauze genomen. Ik heb 7 uur met de wagen gereden op een, bij momenten, druk bevolkt circuit. Het resultaat mag er zijn, we hebben ongeveer 1.5 seconde vooruitgang geboekt. Fysisch was het enorm zwaar, te vergelijken met een etmaalrace. Maar dat had ik er graag voor over. Zoals Mike eerder al zei, ik denk dat we goed zitten voor zondag."

Anthony Kumpen beseft dat een uitstekend resultaat nodig is om in de running te blijven voor de wereldtitel: "Willen we nog een kans maken op de titel dan moeten we winnen en de 10 punten pakken. Simpel gezegd, maar niet simpel om te doen. Het podium is het absolute minimum, maar eigenlijk is dat niet genoeg. Het kampioenschap is sterk bezet, het verschil zit hem in de details. De vorige twee wedstrijden hebben we pech gekend, laat het deze wedstrijd maar eens allemaal meezitten."

Fotos: GLPK.net


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op woensdag 28 juni 2006 om 10:13


Andere publicaties op Racingworld.be...