Reacties na de eerste kwalificatie van de Belcar Midsummer Race

Laurent Nef is bijzonder tevreden over de Dodge Viper Competition Coupé. Ter voorbereiding van de Proximus 24 Hours of Spa is het Sigma Motorsport team afgezakt naar Zolder om alles grondig te testen. Tot op heden loopt alles naar wens: "We zijn wel even stilgevallen door een elektrisch probleempje, maar daar hebben we de oorzaak al van gevonden. Voor de rest kunnen we niets anders dan tevreden zijn. Alles loopt naar wens. Het is een leuke wagen om mee te rijden, en ik geloof dat hier nog veel potentieel in zit", aldus Nef.

Bezorgde blikken bij KS Motorsport. Eén van de BMW Silhouette's heeft af te rekenen met een koppelingsprobleem. De meccano's van KS zijn naarstig aan het werk om de BMW #24 raceklaar te krijgen. Steve Vanbellingen: "We hebben een probleem aan de koppeling geconstateerd. Voorlopig ziet het ernaar uit dat we niet zullen deelnemen aan de tweede kwalificatie."

Bij Laudi Racing kunnen ze daarentegen wel deelnemen aan de tweede kwalificatie. De bouten raakten hersteld en Laurent van Moerkerke is een tevreden man: "We zijn erin geslaagd om de wagen klaar te krijgen, en nu zal Val Hillebrand hem naar een mooie startpositie loodsen. Een plek op de tweede startrij zou een mooie bekroning zijn voor ons harde werk. Val zal trouwens ook de start nemen."

SRT kreeg tijdens de eerste kwalificatie af te rekenen met een klein remprobleem. "En dat is ook het enige noemenswaardige", vertelt Mike Hezemans. "Het zit goed, en ik heb er wel zin in! Een serieuze tijdsverbetering moet er zeker en vast inzitten. De eerste rij is normaal al veilig gesteld, en met het kampioenschap in het achterhoofd gaan we tijdens de wedstrijd geen gekke dingen doen."


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op donderdag 29 juni 2006 om 13:32


Andere publicaties op Racingworld.be...