Voor Michael Bartels was Oschersleben de race die hij nog nooit kon winnen ... tot vandaag. Het Vitaphone Racing team leverende een nette prestatie en Bartels-Bertolini wonnen de derde FIA GT manche met veertien seconden voorsprong op hun stalmakkers Davies-Biagi. Phoenix Racing zorgde voor een volledig Duits podium in Duitsland. Ondanks een afgebroken uitlaat op de Aston Martin DBR-9 slaagden de heren toch te finishen!
Sascha Bert en Jarek Janis, de winnaars van Brno, tikten als vierde aan, voor de drie Aston Martin DBR-9's van Aston Martin Racing BMS en RaceAlliance. Balfe Motorsport spoorde haar eerste punten met de achtste plek. Ook de derde manche eindigde teleurstellend voor GLPK-Carsport. Ondanks een veelbelovende derde startplek was het vlug over voor Kumpen-Longin-Hezemans.
"Bartels startte niet al te best zodat Mike een beetje gevangen zat achter de Maserati en hij terugzakte naar de vierde plaats. Het is moeilijk inhalen op het circuit van Oschersleben maar na een klein half uur kon Mike toch een plaatsje opschuiven. De daarop volgende ronde reed hij de snelste wedstrijdronde. En dan gebeurde het. Zonder enige verwittiging viel de wagen stil en zat de wedstrijd erop. We kunnen op dit ogenblik onmogelijk zeggen wat de oorzaak is want de wagen staat nog steeds in het gesloten wagenpark. Dit is enorm hard. De titel mogen we nu wel vergeten", sakkert Anthony Kumpen.
"De 24 Uren van Spa worden nu ons hoofddoel. Daar willen en moeten we winnen " zegt Bert Longin. "Iedereen heeft de afgelopen dagen enorm hard zijn best gedaan om hier sterk te presteren, en dan gebeurt er dit. Autosport kan soms hard zijn, dit is één van die momenten. Maar we mogen niet blijven stilstaan. We moeten vooruit kijken, niet bij de pakken blijven zitten en werken. Nu woensdag al, tijdens de officiële testdag van de 24 u van Francorchamps. De mecaniciens zullen de komende dagen het beste van zichzelf moeten geven om de wagen klaar te krijgen maar dat lukt wel. Op dat vlak zijn het echte professionals."
In GT2 waren de Ferrari 430's opnieuw ongenaakbaar. Het nieuwe Italiaanse 'wonderkind' palmde het volledige podium in. Kinch-Kirkaldy, uitkomend voor de Scuderia Ecosse, zegevierden voor AF Corse piloten Salo-Aguas en ploeggenoten Niarchos-Mullen. De beste Porschisten waren opnieuw Riccitelli-Collard, op de vijfde plek. Belgian Racing kende ook geen al te best weekend. De Gillet Vertigo was de eerste wagen die uitviel. Na 24 ronden was de wedstrijd over voor onze landgenoten.
Vitaphone Racing wint - GLPK-Carsport en Belgian Racing vallen uit
Dit artikel werd gepubliceerd door in FIA GT op zondag 02 juli 2006 om 22:51

