Rudi Penders – ProSpeed Competition: "Franz nam de start en volgde de BMW op zo'n tien seconden. Tegelijkertijd verdedigde hij zijn achterhoede door een seconde per ronde sneller te draaien dan de Porsche van Bouvy, die in derde stelling reed. Na een goed halfuur begon het echter te regenen, maar net niet hard genoeg om de baan echt nat te maken. Toen het dan toch begon te gieten kwam Franz binnen en nam ik over op regenbanden. Door de snellere pitstop pakten we de BMW in de pits. Toen het echter weer droog werd kon het liedje opnieuw beginnen en moest iedereen weer binnen voor slicks. Bij die tweede pitstop was de crew van de BMW echter sneller dan de onze en staken ze ons op die manier weer voorbij. "We hadden al een keertje deur tegen deur gereden, dus ik wist dat de BWM een taaie klant zou zijn om in te halen. Telkens als ik versnelde, reageerde hij meteen dus besloot ik te wachten tot het laatste kwartier, hopend dat zijn banden zouden versleten zijn en hij misschien een foutje zou maken. Helaas kreeg ik zelf te maken meet een leegloper links achteraan. Op de banking raakte de band de wielkast en dus was er een reële kans dat de band zou exploderen, hetgeen me deed besluiten om de tweede plaats veilig te stellen, eerder dan alles te verliezen door te blijven jagen. Het verstand haalde het op de ambitie, en dus moest een tweede plaats vandaag maar volstaan."
Pascal Nelissen Grade – ProSpeed Competition: "De radio deed het niet zoals het moest en toen het dus begon te regenen waren onze pitstops niet zo vlotjes als ze normaal zijn. Maar onze rondetijden waren netjes en ook al verloren we enkele plaatsen toen we werden doorgestuurd in de pits en we dus een extra pitsop moisten maken, was het toch goed om de race weer eens te finishen."
Patrick Schreurs – CEO Racing: "Zonder een extra bandenwissel tijdens de regenbui was een top-5 haalbaar geweest. Maar meer ook niet. Danny en ik hebben een regelmatige wedstrijd afgewerkt, zonder risico's te nemen. Het was voor hem belangrijk om te scoren in de aanloop naar de 24 uur toe en dat is gebeurd. Nu blijft een ereplaats in het kampioenschap mogelijk en dat telt voor Joost en Danny."
Bert van Rossem – CEO Racing: "Uiteraard doen we geen goede zaak in de strijd om het kampioenschap, maar we geven niet op en met de dubbele punten tijdens de 24 uur van Zolder blijft alles mogelijk. Maar nu wil ik zo gauw als het kan naar huis."
Holiday Race: Reacties na de race (deel 3)
Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op maandag 24 juli 2006 om 15:45

