Stemmen uit de pitlane: Fumal, Longin en Kumpen

Armand Fumal – Düller Motorsport / Race Alliance: "Na de officiële Test-Day, heb ik heel wat gesprekken gehad om een plaats te vinden in een goed team. Maar, de prijzen die gevraagd werden waren overdreven. Ondanks mijn zege in Groep 3 in de 24 Uren vorig jaar, leek het erop dat ik dit weekend de race als toeschouwer zou moeten volgen. Deze week gaf Benjamin, van het organiserende team SRO, me een goede tip. Ik moest zo snel mogelijk contact opnemen met het Oostenrijkse team Race Alliance, het team dat een Aston Martin DBR9 inze. Aanvankelijk zouden de drie Oostenrijkse piloten die de tweede wagen van Race Alliance delen met een Porsche in GT2 rijden. Maar, omdat ze ontgoocheld waren over het gebrek aan steun van de Duitse constructeur, hebben ze gekozen voor originaliteit door een BMW M3 GTR in te schrijven. Het is geen onbekende wagen, want het is de bolide die geprepareerd werd door Duller Motorsport. Deze bolide won de 24 Uren van Dubai en werd tweede in Misano. Ik heb eens geďnformeerd bij Fred Bouvy, die ondertussen een andere wagen had gevonden voor de race. Volgens hem is het een competitieve bolide. Omdat het gevraagde budget redelijk was, heb ik mezelf geëngageerd. Ik zal de wagen delen met Lukas Lichtner-Hoyer, Thomas Grüber en Klaus Engelhorn. Het team heeft me gevraagd om de kwalificaties voor mijn rekening te nemen. Dat moesten ze natuurlijk geen twee keer vragen. Wat ik verwacht? Ik wil de finish halen met zo min mogelijk problemen. Het is de enige BMW aan de start en de wagen zal zeker niet onopgemerkt blijven. Zeker inzake communicatie en zichtbaarheid, is dit alvast een schitterende zaak. Als het ook sportief een succes wordt, zou dat een mooie bonus zijn..."

Bert Longin – GLPK Carsport: "Op maandag begint het reeds voor de monteurs die alles moeten inpakken en ter plaatse een klein dorpje moeten opbouwen waar wij kunnen eten, slapen en wat uitrusten. Op dinsdag wordt alle kledij verzameld en wordt het menu bepaal en dranken gekocht. Eten en drinken zijn zeer belangrijk tijdens een uithoudingsrace. Op woensdag is er de officiële voorstelling, persbabbels, technische keuring. Van 's morgens 07.30 u tot 19.30 u zijn we in de weer. Op donderdag kunnen we ons eindelijk beginnen focussen op de essentie, het rijden. Donderdag staan de vrije trainingen en kwalificaties gepland en ook op vrijdag is er nog een kwalificatiesessie. Het komt erop aan om in deze periode zo weinig mogelijk inspanningen te doen zodat je niet doodop bent voor de wedstrijd. Fris aan de wedstrijd beginnen, dat is een belangrijke sleutel tot succes."

Anthony Kumpen – GLPK Carsport: "We hebben een nieuwe ophanging en motor en hebben ook aan het chassis is gewerkt. Na het ongeval van Mike in Oschersleben werd de Corvette hersteld. Toen we de bodemplaat verwijderden merkten we dat het chassis beschadigd was. Dat heeft niets te maken met de crash van Mike, wel met slijtage en corrosie. Dat was een klein probleem, wat nu is opgelost. De remmen die we getest hebben worden uiteindelijk niet gebruikt. Ze voldoen niet, we rijden dus met de remmen die we reeds het ganse seizoen gebruiken. De wagen is 100 %, het team en rijders zijn gemotiveerd. We gaan voor het podium en als het even kan waarom niet winnen?"


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op woensdag 26 juli 2006 om 10:56


Andere publicaties op Racingworld.be...