Stemmen uit de pitlane: Hezemans, Mollekens en Vanbellingen

Mike Hezemans – GLPK Carsport: "We moeten winnen, gewoon winnen. Dat is de ambitie van het team en het behoort tot de mogelijkheden. We hebben een goede wagen, we hebben goede rijders. Ik was er ooit al eens kort bij maar viel op drie uur van het einde uit op een moment dat ik aan de leiding reed. Vorig jaar hadden we veel tegenslag. Dit jaar is iedereen nog meer gemotiveerd dan anders. Iedereen wil winnen, en het is niet onmogelijk. Maar in een uithoudingsrace heb je soms ook wat geluk nodig. Ik hoop dat het nu eindelijk eens meezit dit seizoen."

Kurt Mollekens – GLPK Carsport: "Het heeft zo zijn voordelen om met vier rijders in een team te zijn. Stel dat er iemand ziek wordt of wat minder fris zou zitten dan heb je nog drie andere rijders. Als je met drie start en er valt iemand weg, dan wordt het loodzwaar, zeker met deze temperaturen. Met vier rijders kan je ook meer rusten, ben je frisser en als je frisser bent kan je ook sneller gaan. Ik hoop dat het donderdag droog blijft. Ik heb nog maar vijf rondjes gereden op een droge omloop. Donderdag kan ik rijden in de vrije trainingen, maar stel dat het regent dan begin ik aan de wedstrijd met slechts vijf rondjes ervaring op het droge en dat is toch wat minnetjes."

Steve Vanbellingen – Autoracing Club Bratislava: "Dit jaar start ik in waarschijnlijk de meest bevochten categorie, die van GT2. We moeten er tegen quasi fabriekwagens van Ferrari en Porsche opboksen en mikken dan ook vooral op betrouwbaarheid en regelmaat om uiteindelijk vooraan te eindigen. Ik ben blij terug met Damien Coens te rijden, hij is ook zeer ervaren en bewees zijn waarde nog aan het stuur van een van mijn wagens tijdens de 12 uur van Spa. De andere piloten op de Porsche 996 GT3-RS zijn Stefan Rosina en Miro Konopka


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op woensdag 26 juli 2006 om 10:57


Andere publicaties op Racingworld.be...