Holiday Race: Reacties na de race (deel 4)

Jo Jamers – Teambaas First Motorsport (deel 1): "Dankzij de snelle interventie van Danny Werckx is een ramp vermeden. Beide wagens stonden in de trailer, samen met enkele vaten benzine. Terwijl ik in ijltempo de wagens in veiligheid bracht heeft Danny, samen met enkele andere mensen grote risico's genomen om verder onheil te voorkomen. Ik mag er niet aan denken aan welke catastrofale gevolgen ik ontsnapt ben. Ik ben die mensen dan ook eeuwig dankbaar."

Jo Jamers – Teambaas First Motorsport (deel 2): "Ik denk dat we een goede zaak doen voor het kampioenschap", gaat de Zolderse tuner verder. "De twee wagens die voor ons eindigen spelen momenteel weinig rol van betekenis in het kampioenschap, terwijl we de Ultima naar de 4de plaats verwezen en zodoende 2 punten van onze achterstand afknabbelen. Een klein minpunt op EuroSpeedway was de korte prijsuitreiking op het grote podium waarbij de Klassen over het hoofd werden gezien. De komende Euphony 24 Hours of Zolder wordt zoals ik reeds eerder zei de belangrijkste afspraak van het seizoen. Belgium Racing wou als leider naar de 24 Hours of Zolder en ik wil als nieuwe leider deze etmaalrace afsluiten. Dat is onze ambitie. We zullen dan ook kosten noch moeite sparen om onze wagens in optima forma aan de start te brengen. We eindigen nu driemaal op rij als derde op het podium. De Euphony 24 Hours of Zolder wil ik winnen."

François Bouillon – McDonald's Racing Team: "Door afwezigheid van de Klasse 1 toppers kon een podium niet ontsnappen. Menno Kuus en ik werden op het hart gedrukt om geen risico's te nemen. Ons doel was om te finishen, maar dat was achteraf gezien geen sinecure. Naast het uitvallen van de ABS begaf ook de stuurbekrachtiging het. Dat maakte het in combinatie met het warme weer fysisch behoorlijk lastig om de race te rijden. De korte regenbui na 30 minuten zorgde voor verwarring bij veel teams. Menno gokte op een bandenwissel en kwam binnen voor regenrubbers. Het opleggen van regenbanden leek enige minuten later overbodig te zijn geweest. De pitstops duurden lang omdat het team van Luc Gabriël héél beperkt was in mankracht vanwege de timing van de race en de verre verplaatsing. Hierdoor verloren we veel kostbare tijd. Na de pilotenwissel, de tankbeurt en opnieuw een bandenwissel, verliet ik de pits op de 19e plaats. Precies één uur later werd ik afgevlagd op een bescheiden 17e plaats algemeen. Onze opzet was echter geslaagd, podiumplaats in klasse 1!"

Patric Derdaele – Belgium Racing: "We kenden een aangename buitenlandse trip en EuroSpeedway is een prachtig circuit. Maar spijtig genoeg niet ideaal voor de Ultima in zijn huidige configuratie met de BMW 3.2l-motor. Door de opeenvolging van trage bochten verloren we duidelijk terrein tegenover de Porsches die over méér koppel beschikken en dus beter uitaccelereren op een laag toerental. Toch zijn we achteraf gezien tevreden. We konden achteraf geen beter scenario bedenken. De Porsches van NGT en GS Motorsport die op één en twee eindigen spelen momenteel weinig rol van betekenis in het kampioenschap. Het feit dat Haane-Meert net voor ons eindigen doet ons amper twee punten verliezen. Ik ben wel zéér gelukkig dat ik in het wedstrijdslot nog de tweede Porsche van First kon voorbijgaan. We gaan dus richting Euphony 24 Hours of Zolder met vijf punten voorsprong en dat was uiteindelijk onze doelstelling. Onze opdracht is volbracht. Beter zat er afgelopen weekend niet in. En ondanks een zéér snelle pitstop liep het deze keer fout door het kliksysteem van de veiligheidsgordel die nukkig deed. De volledige crew deed dus terug een prima job. See you in Zolder!!!"


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op woensdag 26 juli 2006 om 14:40


Andere publicaties op Racingworld.be...