Reacties na de Q8 Truck Grand Prix (deel 4)

Danny De Laet - CEO Racing (Kwalificatie): "Er moet een darm van het waterkanaal zijn losgekomen en hierdoor ging de hele sessie verloren. We zullen nu voor de eerste race van op de allerlaatste positie moeten starten.

Bert van Rossem - CEO Racing (Race 1): "Mijn eerste ronde was echt geweldig. Ik zag dat hele veld voor me uitrijden en kon er tijdens de eerste ronde al een twintigtal inhalen. Daarna heb ik mijn weg naar voren verder gezet en uiteindelijk is Danny als vijfde GT over de streep gekomen en dat op minder dan een halve minuut van het podium. Reken maar waar we zonder die pech vrijdag waren uitgekomen."

Ruben Maes - CEO Racing (Race 2): "En als je weet dat de winnende Ferrari in de pitlane over de streep is gekomen, dan hadden we evengoed kunnen winnen. Een ronde meer en CEO had de zege op zak."

Steve Vanbellingen - KS Motorsport (Kwalificatie): "Onder de 1:36 duiken wordt in dit kampioenschap met 50 kilo ballast en het verlies van je rondetijd bestraft. Dat klinkt misschien bizar voor autosport, waar je toch moet trachten zo snel mogelijk te rijden. Maar om een escalatie van technologische ontwikkelingen te remmen en dus de kosten te drukken, voerde de organisatie deze regel in; wat overigens tot gevolg heeft dat de top van de wagens zeer dicht bij elkaar aanleunt en de races dus zeer spannend zijn. Maar misschien is het wel tijd om deze spiltijd naar beneden te herzien, daar de volledige top-10 eronder kan duiken..."

Armand Fumal - KS Motorsport: "Ik heb vandaag niet mijn beste weekend gekend. In beide races heb ik kleine foutjes gemaakt, maar die hebben in dit hoogstaand kampioenschap wel grote gevolgen. Vooral in de tweede race heeft het ons misschien wel de zege gekost. Steve reed een verschroeiende tweede helft en kwam vanuit een verloren positie terug naar de achtste plaats. Ik heb hem zelden zo hard zien gaan. Het is dan ook zeer jammer dat het zo moest lopen."

Bert Redant - KS Motorsport: "Wat een baalweekend! In de eerste reeks verslikte ik mij in een remmanoeuvre en nu zijn we er door een tragere deelnemer uitgetikt. De rijder moet mij niet gezien hebben, want hij raakte mij plots achteraan waardoor ik hard van de baan ging. Door het grote aantal deelnemers kan zoiets altijd gebeuren, maar je gaat er natuurlijk van uit dat het een ander overkomt... Ik vind het ook bijzonder jammer voor Werner en de jongens van het team.."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in BTCS op maandag 11 september 2006 om 11:05


Andere publicaties op Racingworld.be...