Tevredenheid bij GLPK Carsport-rijders!

Bert Longin – GLPK Carsport: "De start verliep vlekkeloos en in de eerste bocht ging ik buitenom twee wagens. Ik dook als tweede naar beneden, had een licht contact met Piccini en samen met hem gingen we zij aan zij richting derde bocht. Eén van de twee moest lossen, zoniet zouden we in de bandenmuur eindigen. Ik ging van het gas en werd zo terug vierde. Dan begon een secondegevecht met Piccini. Ik kon hem niet passeren, inhalen op dit circuit is haast onmogelijk. Na 55 minuten dook ik de pits in."

Mike Hezemans – GLPKCarsport: "We maakten 12 seconden goed tijdens de pitstop en ik ging als derde de baan op. Schitterend werk van die gasten. In het begin van mijn stint was het moeilijk, zeg maar "klote". Omdat Bert als één van de eerste rijders kwam pitten zat ik helemaal in het verkeer, maar dat wisten we. Het was een bewuste keuze. Naarmate de wedstrijd vorderde kon ik het tempo opdrijven en tegen het einde van mijn beurt was ik de snelste op de baan."

Anthony Kumpen – GLPK Carsport: "Deze keer maakten we ongeveer 14 seconden goed. Na een half uur zat ik in het spoor van de Aston Martin van Babini. Wat volgde was een harde, maar faire strijd die 8 ronden duurde. Ik joeg hem op en wachtte mijn moment af tot hij een fout zou maken. Dat duurde niet zo lang, ik kwam langs Babini, remde hem uit en schoof zo een plaatsje op. De kloof met de leider was te groot, ik controleerde mijn positie en eindigde als tweede. Een schitterend resultaat na een prima wedstrijd van ons allen en eens te meer knap werk van het team. En misschien had er nog meer ingezeten. Als we vanaf de eerste rij hadden kunnen starten, dan deden we mee voor de zege. Het probleem van de kwalificaties was dat we de banden niet op temperatuur kregen. Mike had vandaag tijdens zijn stint net hetzelfde probleem, daarom dat ik met ingereden banden begon en zo dadelijk voluit kon gaan. Het niveau is dit jaar zo hoog dat elke seconde die je verliest wordt afgestraft. Daarom smaakt een podiumplaats dit jaar ook zo zoet. We hebben onze portie pech al gehad dit jaar. De wedstrijden dat we geen problemen hadden, stonden we op het podium. Dat is ook onze doelstelling voor de volgende twee wedstrijden."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op maandag 02 oktober 2006 om 09:32


Andere publicaties op Racingworld.be...