Opnieuw dubbel voor Renault tijdens laatste BTCS manche (update)

Vosse-Bouvy winnen laatste race van 2006De ultieme confrontatie verliep veel rustiger dan de voorgaande races, want de posities vooraan lagen al vroeg vast. Van bij de start nam de Mégane Trophy van Vosse de leiding en de Franse bolide werd niet meer bedreigd. De Mégane Trophy sloot het seizoen 2006 af met een prachtige zege.

Lange tijd leek een dubbel in de maak, of zelfs een trippel voor Renault. Achter Vosse-Bouvy reden Lémeret-Loix en Mollekens-Soulet, die profiteerden van de tegenslagen van de concurrentie. Het team van Thierry Boutsen Racing werd uiteindelijk als 2de afgevlagd, maar Lémeret en Loix kregen de bevestiging dat hen dit jaar geen geluk gegund was toen een geblokkeerd gaspedaal hen dwong op te geven.

En de anderen? Die hadden diverse problemen waardoor ze de strijd met de Mégane-piloten niet aan konden gaan. Van de Wauwer en later Slaus lieten zich verrassen door de normtijd, waardoor ze een ommetje langs de pitlane moesten maken voor een "drive through". Ze vielen daardoor terug naar de 16de en de 17de plaats. Horion, stevig op de tweede plaats, viel door overmatige slijtage van de band rechts achteraan met de 407 Silhouette stelselmatig terug. Zijn teamgenoot Radermecker kon de schade enkel beperken en werd 7de, achter Vanbellingen, die nipt de duimen moest leggen voor Thiry in de strijd voor de 5de plaats. En, wie plaatst zich tussen de twee leidende Renaults en de Jaguar? De BMW van de kersverse kampioenen en de Porsche bestuurd door de twee "verkozenen van het volk".

Het doek is gevallen over de Belgian Touring Car Series 2006 met de titelviering van Lupant-Slaus, die met hun BMW M3 Silhouette een uitermate regelmatig seizoen draaiden. Logischerwijze kregen de kampioenen het laatste woord: "Het was kampioenschap dat spannend bleef tot de laatste meeting, maar het was ook mentaal zwaar, want de druk werd steeds groter. Dat geeft de titel natuurlijk nog meer glans, want de concurrentie was dit jaar enorm goed gewapend en sterk. Daardoor moesten we elke race uitermate scherp en professioneel afwerken. Natuurlijk hebben we zin om verder te doen. Afspraak in 2007, maar nu even vakantie..."

Top 10
1. Vosse/Bouvy - Renault Mégane Trophy 35 Ronden
2. Mollekens/Soulet - Renault Mégane Trophy + 34.759
3. Lupant/Slaus - BMW M3 Silhouette + 1:03.295
4. Van De Wauwer/Duez - Porsche 997 + 1:19.947 Eerste GT2
5. Thiry/Deman - Jaguar X-type Silhouette + 1:22.862
6. Vanbellingen/Fumal - BMW M3 Silhouette + 1:22.986
7. Radermecker/Horion - Peugeot 407 Silhouette + 1:43.622
8. Qvick/Leest (NL)/Maes - Opel Astra Silhouette + 1 Ronde
9. Greensall (GB)/Dockerill (GB) - Porsche 996 GT3 + 19.896
10. Moury - Ferrari 360 Modena + 35.139

Foto: PRC Group


   



Dit artikel werd gepubliceerd op zondag 15 oktober 2006 om 16:27


Andere publicaties op Racingworld.be...