Adria: Zege voor Davies/Biagi - Titel voor Bartels/Bertolini - GLPK-Carsport derde

Davies-Biagi zegevieren voor de tweede keer dit seizoenEen één-twee voor het Vitaphone Racing Team op het Italiaanse circuit van Adria zorgde ervoor dat gans het team heel tevreden was over deze dag: Davies-Biagi zegevierden met hun #2 Maserati MC 12 voor de tweede keer dit seizoen, terwijl de zusterauto van Michael Bartels en Andrea Bertolini tweede werd en zich zodoende zeker stelde van de rijderstitel in GT1. De overige titelrivalen deden het minder goed. Zo zag de #5 Phoenix Aston Martin DBR9 de finishvlag niet en zag de #9 Zakspeed Saleen een zekere overwinning letterlijk en figuurlijk in rook opgaan nadat in het derde uur een remschijf vuur vatte. Na hun bijkomende pitstop werden Bert-Montermini-Janis nog zesde. Het Vlaams-Nederlandse GLPK-Carsport sloot de voorlaatste race af op een knappe derde plaats, na een klapband.

Scuderia Ecosse claimde alweer een overwinning in de GT2 categorie, maar deze keer was het de #63 wagen van Tim Mullen en Marino Franchitti die de overwinning op hun naam schreven. Mullen en Franchetti finishten voor de #59 AF Corse van Mika Salo en Rui Aguas. Derde werd de nieuwkomer voor deze meeting, Edil Cris Racing Team, waar Paolo Ruberti en Raffaele Giammaria de Ferrari 430 GT2 piloteerden. De wagen leek op weg naar de overwinning na hun ambitieuze 1 stop strategie, maar een late splash and dash verwees het team naar de dere plaats. De tweede AF Corse wagen van Kampioenschapsleiders Bobbi en Melo eindigden zesde na een lange pitstop eerder in de wedstrijd, de strijd om de titel zal beslecht worden tijdens de laatste meeting in Dubai.

De enige G2 wagen, de Belgian Racing Gillet Vertigo van Bas Leinders en Renaud Kuppens, deed het zeer uitstekend door met een elfde plaats algemeen hun beste seizoensresultaat neer te zetten.

Uitslag
1. Biagi/Davies - Maserati MC12 GT1 144 Ronden
2. Bertolini/Bartels - Maserati MC12 GT1 + 9.092
3. Longin/Kumpen/Hezemans - Corvette C6-R + 41.181
4. Babini/Pescatori - Aston Martin DBR9 + 1:00.390
5. Gollin/Ramos - Aston Martin DBR9 + 1 Ronde
6. Mullen/Franchitti - Ferrari 430 GT2 + 5 Ronden Eerste GT2
7. Aguas/Salo - Ferrari 430 GT2
8. Ruberti/Giammaria - Ferrari 430 GT2
9. Sugden/Alexander - Ferrari 430 GT2
10. Moccia/Busnelli - Porsche 996 GT3 RSR + 8 Ronden
11. Leinders/Kuppens - Gillet Vertigo + 16 Ronden
12. Janis/Bert/Montermini - Saleen S7-R
13. Melo/Bobbi - Ferrari 430 GT2 + 26 Ronden

Foto: FIAGT.com


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Tom Gielen in FIA GT op zondag 15 oktober 2006 om 18:15


Andere publicaties op Racingworld.be...