Boodschap van de organisatoren: met zes merken voor de zege?

Sinds de aankondiging van de wijzigingen voor het nieuwe Belcar-seizoen, het verdwijnen van de GT1's en de komst van de GT3's, schieten de projecten van de teams als het ware als paddestoelen uit de grond. Een aantal daarvan staan al op poten, laten we ze kort even overlopen. Een eerste vaststelling is dat, op goed anderhalve maand van de eerste race, minstens zes merken voor een zege in aanmerking zullen komen.

Bij de GT3's treden de uitredende kampioenen Bert Longin en Anthony Kumpen aan met een GLPK Corvette Z06. Zo is er een Aston Martin voor Racing for Belgium met Wim Coekelberghs en de jonge Ron Marshal, er zijn verschillende de Dodge Viper voor ondermeer AD Sport (Kris Wauters), GS Motorsport, de broers Grouwels en Signa, eveneens meerdere Porsches 997 (ProSpeed met Penders-Lamot, een exemplaar van AD Sport, een voor SpeedLover en twee voor GPR met ondermeer Marc Duez) en eventueel zelfs een Ferrari 430 GT3 voor Thierry Boutsen Racing, indien voor dit project de nodige steun gevonden wordt.

We kunnen hoogstwaarschijnlijk ook rekenen op twee Moslers, enerzijds een GT3-versie met Chevrolet-krachtbron voor Kelders-Lambert en anderzijds natuurlijk de BMW-versie van G&A. Loris Kessel zou met zijn 430 ook aan de eerste race deelnemen, met als rijder niemand minder dan Didier de Radiguès, kampioen op twee en vier wielen. Het Daikin-team van ondermeer Alexandra Van de Velde zoekt nog een oplossing in de richting van een GT4 of waarom zelfs geen GT3 Morgan samen met de dochter van Jacques Laffite? Het Franse team van Fabien Giroix (First Racing) heeft overigens nog een exclusief aanbod in de vorm van een Lamborghini. En waarom zou PSI niet eerst even in België halt houden alvorens de splinternieuwe Ford GT aan de Europa te tonen?

Last but not least, mogen we met fierheid aankondigen dat de eerst race van het seizoen op 31 maart en 1 april, heel toepasselijk de Belgian First Race, voor de toeschouwers geheel gratis zal zijn. Men zegge het reeds voort...

SRO press


   



Dit artikel werd gepubliceerd op vrijdag 16 februari 2007 om 19:12


Andere publicaties op Racingworld.be...