Sharp en Wendlinger snelsten in eerste training - PK slechts achtste

Vertrokken onder een lentezonnetje, hadden we gehoopt op dezelfde weersomstandigheden in het Verenigd Koninkrijk... maar dat bleek ijdele hoop. Onder een bewolkte hemel met een gemiddelde temperatuur van negen graden Celcius ging de eerste vrije training van start. Ondanks een schuiver klokten Karl Wendlinger en Ryan Sharp de snelste chrono. Zij waren met de Aston Martin DBR-9 ruim vier tienden sneller dan het Vitaphone-duo Salo-Biagi. De grotere brides doen de JetAlliance Aston duidelijk goed. De andere AM-teams stelden opnieuw teleur.

De Phoenix Carsport Corvette C6.R eindigde de eerste sessie als derde, voor de beide Scuderia Playteam Sarafree Maserati's. Onze landgenoten Bert Longin en Anthony Kumpen eindigden slechts achtste in de eerste trainingsessie: "We zijn nog op zoek naar de juiste afstelling. Silverstone is één van de moeilijkste circuits om een goede afstelling te vinden. Vind je die niet, dan slijten je banden te fel verlies je erg veel tijd in het bochtenwerk. We maken ons echter geen zorgen. We hebben immers enkel met oude banden gereden in het eerste anderhalf uur. Straks zal het wel beter gaan."

De winnende auto van Zhuhai, de Lamborghini Murciélago #7, kwam niet verder dan de negende plek, net voor de zuster-auto van Menten-Kox. Beide auto's hadden in het begin van de sessie moeilijk met het koude weer: "De remmen waren niet op temperatuur te krijgen in het eerste uur", vertelt Jos Menten. "Maar we maken ons geen zorgen. We hebben bovendien enkel op oude banden gereden..."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op zaterdag 05 mei 2007 om 12:12


Andere publicaties op Racingworld.be...