Hockenheim: Kristensen op pole - Top 3 voor Audi - Ickx wederom laatste

Tom Kristensen heeft zich vanmiddag verzekerd van de beste startpositie voor de laatste race van het seizoen op de Duitse omloop van Hockenheim. De top 4 zit op een zakdoek bij elkaar. Kristensen was amper 0.077 seconden sneller dan Timo Scheider die op zijn beurt maar 0.011 seconden sneller was dan Matthias Ekström. Jamie Green volgde als eerste Mercedes op 0.166 seconden van polesitter Kristensen.

WK-leider Ekström staat er het beste voor. Bruno Spengler - tweede in de stand - start morgen vanop de derde rij, juist achter Martin Tomczyk. Het wordt een spannende finale van het seizoen 2007!

Onze landgenote Vanina Ickx sloot de laatste kwalificatie af op een laatste plaats, maar door de straf van Mika Hakkinen (10 plaatsen verlies op de grid) mag Vanina vanop de 19de plaats starten.

Uitslag
1. Tom Kristensen - Audi A4 DTM 1:32.862
2. Timo Scheider - Audi A4 DTM 1:32.939 + 0.077
3. Mattias Ekström - Audi A4 DTM 1:32.950 + 0.088
4. Jamie Green - AMG Mercedes C-Klasse 1:33.028 + 0.166
5. Martin Tomczyk - Audi A4 DTM 1:33.191 + 0.329
6. Bruno Spengler - AMG Mercedes C-Klasse 1:33.273 + 0.411
7. Bernd Schneider - AMG Mercedes C-Klasse 1:33.939 + 1.077
8. Gary Paffett - AMG-Mercedes C-Klasse 1:34.080 + 0.952
9. Alexandros Margaritis - AMG Mercedes C-Klasse 1:34.081 + 0.953
10. Alexandre Prémat - Audi A4 DTM 1:34.196 +1.068
11. Mike Rockenfeller - Audi A4 DTM 1:34.218 + 1.090
12. Markus Winkelhock - Audi A4 DTM 1:34.446 + 1.318
13. Christian Abt - Audi A4 DTM 1:34.538 + 1.088
14. Paul di Resta - AMG Mercedes C-Klasse 1:34.587 + 1.137
15. Lucas Luhr - Audi A4 DTM 1:34.640 + 1.190
16. Mathias Lauda - AMG Mercedes C-Klasse 1:34.685 + 1.235
17. Susie Stoddart - AMG Mercedes C-Klasse 1:34.723 +1.273
18. Daniel la Rosa - AMG Mercedes C-Klasse 1:34.192 + 1.330 Penalty
19. Vanina Ickx - Audi A4 DTM 1:35.910 +2.460
20. Mika Häkkinen - AMG Mercedes C-Klasse 1:34.478 + 1.350 Penalty


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Tom Gielen in DTM op zaterdag 13 oktober 2007 om 15:12


Andere publicaties op Racingworld.be...