25 uur VW Fun Cup ft. BGTC: reacties na de races (deel 3)

Jeffrey van Hooydonk – A+ Racing: "De Mosler van G&A was razendsnel op de rechte stukken. In het bochtige gedeelte kon ik terug aanklampen, maar zijn leiderspositie aanvallen was een risicovolle onderneming. Ik had reeds melding gemaakt in de preview dat we duidelijk voor de punten zouden rijden. We verhuizen van de zesde naar de derde plaats in de tussenstand. Ons weekend is dus zéér geslaagd."

Ruben Maes – NGT Racing: "Een verdiend podium. NGT deed een prima job en leverde een zéér neutrale en stabiele wagen af. Dit podium was onverhoopt omdat de Porsches in pure snelheid moeten inboeten tegenover de Vipers en de Moslers. Maar door de sublieme baanligging van de NGT-Porsche in de minder snelle situaties konden we toch een rol van betekenis konden spelen in Francorchamps". Door deze derde podiumplaats van het seizoen was NGT ondertussen opgeschoven naar de derde plaats in de tussenstand van het kampioenschap.

Bart Couwberghs – NGT Racing: "Tijdens de start hoorde achter mij gerommel waardoor ik de buitenkant van de Source verkoos om een eventuele aanrijding te voorkomen. Daardoor verloor ik enkele plaatsen en kwamen de Lambo's van JD Competition voor mij rijden. Ik pikte aan achter de Lambo's die samen Eau Rouge aansneden aan de voet van de Raidillon. Het exemplaar voor mij ging echter op de rem staan. Ook ik ging daarop vol in de ankers maar kon een aanrijding niet meer vermijden. De radiator ging daardoor stuk en het vervolg kennen we. Een spijtige zaak, want indien ik goed mee was met de eerste trein hadden we misschien wel een dubbel podium kunnen verzilveren."

Robert Dierick – A+ Racing (race 2): "Het was onverantwoord racen in dergelijke weersomstandigheden. Op bepaalde plaatsen haalden de wagens hooguit 50km/uur. Ik verkoos de punten boven een eventuele crash en moest Verbergt in het zicht van de finish nog voorlaten. We hebben elkaar zelfs even geraakt. Ik ben blij dat ik zonder kleerscheuren uit het avontuur kwam. Spijtig dat ik op de Raidillon werd gehinderd door een gedubbelde wagen. Misschien had ik Radermecker en Soulet nog wat langer kunnen ophouden. Maar hen van de overwinning houden zat er meer dan waarschijnlijk niet in".

Tom Van de Plas – A+ Racing (race 2): "Het had weinig zin om in dergelijke moeilijke omstandigheden zware risico's te nemen. Een zesde en een achtste plaats voor ons en een podium voor Van Hooydonk/Dierick, gecombineerd met twee Vipers die zonder kleerscheuren uit de strijd kwamen. Daarvoor hadden we voor de wedstrijden willen tekenen".

Jürgen Van Hover – Speedlover Racing (race 1): "Na de eerste bocht lag ik in zesde positie algemeen! Die positie zou ik natuurlijk niet kunnen blijven houden. Toch kon ik nog enkele ronden rond de achtste positie hangen. Toen gebeurde er een crash in de haarspeldbocht waardoor de safety-car werd uitgestuurd. Op een olieplek komende van die crash gleed er een Ferrari in de vangrail en nog wel onder safety-car! Ik werd echter één ronde te laat binnengeroepen voor de pilotenwissel waardoor we 3 plaatsen verloren. We gingen als dertiende over de meet en als tweede in Klasse 3. De winnaar in onze klasse kon overigens wel profiteren van de safety-car.

Jürgen Van Hover – Speedlover Racing (race 2): "De race was van korte duur. In de snelle Raidillon gebeurde er een onschuldig ogende aanrijding tussen twee auto's, waarbij een van de deelnemers zijn radiator beschadigde. Daardoor lekte er koelvloeistof en spinde een Viper. Die ging in de muur, kwam weer op de baan en werd hard aangereden door een BMW en... door onze Porsche. De BMW en de Viper werden zwaar beschadigd, onze Porsche kwam er het meest ongeschonden uit..."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in Belgian GT op dinsdag 15 juli 2008 om 00:01


Andere publicaties op Racingworld.be...