Oschersleben: Reacties na de race (deel 1)

Anthony Kumpen & Mike Hezemans - PK CarsportAnthony Kumpen - PK Carsport: "Zeggen dat het moeilijk was is het understatement van het jaar. Aquaplanning, overal stonden er plassen, het was niet te doen. Bij het remmen was het net alsof iemand een emmer water in de wagen gooide, zoveel water kwam er binnen. Normaal gezien is de stint in het midden van de wedstrijd de kortste maar we besloten zolang als mogelijk buiten te blijven omdat ik die omstandigheden nu toch gewoon was."

Mike Hezemans - PK Carsport: "Het was een tumultueuze start waarbij ik op het juiste moment in het juiste gaatje dook. Na één bocht schoof ik van de zevende plaats gelijk door naar de leiding! De wagen was goed, ik sloeg meteen een kloofje en de voorsprong werd groter en groter. Ik zag het weer veranderen en vroeg op het juiste moment om binnen te komen. Toen ik binnen was brak de hel los. Andere rijders waren nog op de baan, wij haalden enorm voordeel uit deze stop. Anthony heeft een schitterende stint afgewerkt, en de laatste zeven minuten waren opnieuw voor mij. Niet meteen in gemakkelijke omstandigheden, maar in tegenstelling tot de rest hebben we geen fouten gemaakt! We hebben alles volgens het boekje gedaan. Eenmaal de start achter de rug, was het eigenlijk een gemakkelijke overwinning, want we hadden op elk moment alles onder controle."

Bas Leinders & Renaud Kuppens - Marc VDS RacingBas Leinders - Marc VDS Racing: "Een uitstekend resultaat. Bij de start lag de piste nog droog en wist onmiddellijk op de zevende plaats post te vatten. Dan begon de regen te vallen en tegen het einde van mijn stunt draaide ik op de verraderlijke piste in de tijden van de snelsten. Ik gaf het stuur door aan Renaud, die zijn stint helemaal in de regen afwerkte. Aan het eind van de race was het opnieuw mijn beurt, zodat ik onze positie kon verdedigen tegenover de sterk terugkerende Mutsch. We lagen zesde op dat moment. Aan het eind kon ik nog heel wat terrein goedmaken op de Corvette van Xavier Maassen, maar een achterligger hield me wat op, waardoor ik hem niet meer kon bedreigen. Niet erg: een plek bij de eerste zes is echt uitzonderlijk. We zijn de eerste 2010-wagen en, nog belangrijker, we hadden geen enkel probleem. Niet met de wagen, niet met de race-indeling, iets wat in deze omstandigheden nochtans niet eenvoudig was. Afspraak in Francorchamps!"

Foto's: Marnik Mouchaers


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op maandag 22 juni 2009 om 09:22


Andere publicaties op Racingworld.be...