Zolder Superleague: Reacties na de race (deel 3)

Chris Mattheus - Speedlover: "We hebben nu wel ons deel van de pechkoek gehad. Tweemaal uitvallen en een klapband in de eindfase van de tweede race zonder dat een van beide piloten telkens enige schuld treft is wel frustrerend. We doen er echter alles aan om steeds optimaal te presteren. Tijdens de laatst verreden wedstrijd in het kader van de Zolder Superleague hadden we tijdens de kwalificatie problemen met de afstelling van de Porsche. We kwamen tot de vaststelling dat in de snelle bochten de schokdempers niet het gewenste werk deden. De wagen ging te diep door zijn poten wat meteen ook de klapband verklaart tijdens de tweede race toen we in tweede positie toefden. De wagen werd een achttal millimeter hoger geplaatst met hoop op zegen tijdens de race. Het is uiterst belangrijk dat we nu weten waar het probleem van de slechte baanligging zich situeerde. We moeten nu terug vooruit kijken naar de volgende wedstrijd op Circuit Zolder in het kader van de Truck Grand Prix. We mogen ons nu zeker geen uitschuiver meer veroorloven als we nog een goeie eindplaats willen ambiëren."

Wim Lumbeeck - AD Sport: "Gewoon te wijten aan het feit dat de sequentiële schakelbak niet was opgewarmd. Ik raakte echter niet in paniek en eenmaal de bak opgewarmd kon ik terug aansluiten en oprukken naar de derde stek. Ik leverde trouwens een mooi gevecht met de snelle Marcos van Cor Euser. Ik was net in duel met de Mosler voor de tweede plaats toen ik na een uur wedstrijd werd binnen geroepen voor de pilotenwissel."

Tom Aerts - BRV Racing: "Na de start won ik vrijwel meteen twee posities dankzij de problemen bij Fastres/Meynart en Dodemont. Ik bevond me in 5de stelling in het spoor van Voet die ik later in de wedstrijd kon inhalen. Aan een goed tempo werden de eerste 50 minuten van de race afgewerkt en met een kleine voorsprong op Voet besloten we de verplichte pitstop in te lassen."

Wim Jeuris - Saker Belgium: "We reden een goede wedstrijd waarin de puzzel perfect in elkaar paste. Alleen een nukkige rempomp deed onze tikker enkele keren overslaan. De 100 seconden die we verloren op de BMW diesel in de tankzone hebben we goed weggevlakt. We blijven op de tweede plaats in de tussenstand maar ik vrees een beetje voor de 10 Hours of Zolder. Een bijzonder lange wedstrijd waarin de leidende diesel wel meer voordeel zal halen. Maar zover zijn we uiteraard nog niet. We blijven immers in de running voor de titel."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Tom Gielen in DSMEC op vrijdag 24 juli 2009 om 19:37


Andere publicaties op Racingworld.be...