Spa: Prachtige zege voor PK Carsport - Nieuwe leider in het kampioenschap!

PodiumPK Carsport-rijders Anthony Kumpen en Mike Hezemans vertrekken uit Spa-Francorchamps als leider van het FIA GT kampioenschap. Dankzij de overwinning van Anthony Kumpen, Mike Hezemans, Jos Menten en Kurt Mollekens staat het team tevens tweede in de tussenstand bij de teams. Een uitzonderlijke wedstrijd, met een uitzonderlijk resultaat voor het kleine Belgische team, dat de hele wedstrijd moest optornen tegen drie Maserati en een uitstekende SRT Corvette. In de laatste ronde, richting finishlijn, ging Kurt Mollekens zelfs nog op zoek naar zijn merkgenoten van SRT, om samen over de streep te gaan. "We hebben samen de race gemaakt, zij horen mee op die foto", aldus Mollekens.

Ook de derde wagen van Vitaphone Racing boekt een mooi succes. Onze landgenoten Vincent Vosse en Stéphane Lémeret eindigen knap tweede, ondanks problemen vroeg in de wedstrijd. Derde algemeen is de Audi R8 GT3 LMS van Phoenix Racing, dat een huzarenstukje afleverde met de bloedsnelle bolide uit Ingolstadt. "Dit is een goede basis voor een auto in 20...", versprak Marcel Fässler, een van de Phoenix-rijders, zich nog bijna in de persconferentie.

Matech GT Racing - Ford GTIn GT2 gaat de overwinning naar de Ferrari F430 #50 van AF Corse, voor de TrackSpeed Porsche en de #56 Ferrari van CR Scuderia. G3 was een kolfje naar de hand van Matech Racing. Maxime Martin en co verbaasden vriend en vijand door met de Ford GT amper tijd te verliezen in de pits. Op het einde werd het wel nog spannend, toen meldingen binnenkwamen dat de Ford begon te branden. Bijna kon Mühlner Motorsport nog profiteren, maar zij finishten toch tweede in G3, met in hun spoor de merkgenoten van ProSpeed Competition met ondermeer Palttala achter het stuur.

Total 24 Hours of Spa 2009 - FinishGeven we nog even mee dat Gigawave Motorsports mee naar het podium mocht in GT1, na een schitterende prestatie van Anthony Davidson, Michael Krumm en Darren Turner. De bolide eindigde derde in de klasse, maar de top-tien algemeen was niet meer haalbaar voor de prachtige Japanse bolide.

Foto's: Martijn Wouters


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op zondag 26 juli 2009 om 17:30


Andere publicaties op Racingworld.be...