Circuit Zolder, donderdag 30 juli 2009 - Open Time Competition for Cars

Met de 'Open' editie 2009 of the Menzo 24 Hours of Zolder, op minder dan een maand afstand (22 en 23 augustus), hadden we op zijn minst gehoopt op een dozijn etmaal racers. Maar buiten een paar flauwe pogingen om nog wat piloten warm en in hun bolide te krijgen kwamen we niet. Dit was toch een unieke kans voor wat extra testwerk. Volgende week is het circuit exclusief verhuurd en wordt het noppes. Rest alleen nog donderdag 13 augustus en dan wordt het vermoedelijk aartsdruk, niet echt gemoedelijk voor afstelwerk of het zich aanpassen van een vreemde race bolide.

Dunlop Sport Maxx Endurance Cup:
Alain Franssen-Marc Neyens (#299-Porsche 996 GT3), Patrick Franssen-Ronny Franssen (#399-BMW M3 E46), Rik Renmans-Edy Cornelis (#499-Renault Clio III), Albert Vanierschot (#105-Porsche Bi Turbo), Jean-Cleaude Voets-Niels Cox-Hoeben (#210-Porsche 996), Patrick Lamster-Matty Zadnikar (#206-Porsche 996 RS), Frank Beliën-Jan Wouters (Porsche 996 GT3 SC) en Midas Racing (Renault Clio III).

Dutch Supercar Challenge:
Sjaco Griffioen (#231-Porsche 997 GT3).

Belgian Touring Car Series:
Pieter Verpoort-Shin Suke Yamazaki (#33-BMW M3 E36).

Formule:
Laurens Vanthoor (#5-Formule 3), Pieter Schothorst (#27-Formule Ford), Jeroen Slaghekke (#37-Formule Ford), J.R.T. (#6-Formule Ford) en Marc Colosseli (#29-Formule BMW).

Allerlei:
Michiel Campagne (#17-McLaren M8F/Chevrolet 8.6 liter), Hunter Abbott-Henry Fletcher (#6-Ginetta G50 GT4), Chaillet-Vannerom-de Latre (#27-Seat Leon Supercopa), Alexandre Viron-Laurent Richard-Pierre Etienne Bordet (#23-Solution F), Mankel (#22-BMW), Limpert (#22-BMW), Metzger (#9-Renault Clio III), Ulli S (#114-Fiat Abart), GPR Racing (#55-Porsche 997 GT3 Cup), Pascal Vanderhaghen (Porsche), Wim Hagen (Porsche), Kai Riebetz (Porsche Carrera), L. Stippler-David Seabrooke (Porsche Valvoline), F. Stippler (#501-Kremer Porsche), Philippe Vanbeurden (Porsche), één Radical en één Mini Cooper S.

Genoteerd:
Havik Racing Solutions pakte vandaag uit met een heus prototype. Op de basis van een Porsche Boxer werd een Porsche 3.2 motor in het midden van de wagen gemonteerd en netjes afgedicht met een cayman hardtop. Volgens Rob van Kol is de opzet van dit project gewoon om een vrij goedkope racewagen te bouwen (race klaar 40.000 euro). Een eigen Cup zou natuurlijk mooi zijn maar het moet ook mogelijk zijn om met deze vrij lichte race wagen met middenmotor te infiltreren in een bestaande competitie.

Iemand of iets vergeten? Sorry.
Bij leven en welzijn, tot donderdag 6 augustus 2009


   



Ronald Janssens

Van onze redacteur

Ronald Janssens

Dit artikel werd gepubliceerd in Nationaal
op vrijdag 31 juli 2009 om 20:02


Andere publicaties op Racingworld.be...