10 Hours of Zolder: Reacties na de race (deel 3)

Bart Van den Broeck - Traxx Racing Team (Kwalificaties): "We hadden geen goede uitgangspositie op de startgrid met een 12de plaats in de Klasse. Bedoeling was dat Chris tijdens de kwalificatie de remschoenen en de banden inreed en nadien Wim even de baan opkwam om aan de Clio te wennen. Ik zou dan in het slot de chrono op de tabellen zetten. Maar na een zevental ronden kregen we een stortbui over ons heen waardoor ons plan in duigen viel."

Wim Lumbeeck - AD Sport: "We hebben een pechweekend achter de rug. Het begon reeds tijdens de trainingen toen Ron tijdens zijn snelste ronden werd geplaagd door een defecte transponder. Desondanks lukte hij een goede start in vierde stelling en pakte nadien de Porsches van Maes en Lamot in. Toen de KIA uit de wedstrijd werd genomen rukte hij op naar de leiding en kwam net op tijd binnen voor de eerste tankbeurt en het monteren van slicks. Als ik de uitslag overloop, hadden we in ideale omstandigheden een vijf op vijf kunnen scoren en de Dunlop Endurance Cup als laatste winnaars kunnen afsluiten. Het feit dat we kampioen zijn in klasse 1 is niet echt een overwinning op zich omdat er te weinig concurrentie was. Ik ben wel heel tevreden dat we afgelopen seizoen vier wedstrijden op rij wonnen en dat ik samen met Ron Marchal en Koen Wauters heb kunnen rijden. Wat volgend jaar betreft ben ik er nog niet uit. Afwachten wat het nieuwe reglement kan bieden en dan een keuze maken. Verder rijden met Marchal in de Viper zal waarschijnlijk niet lukken omdat een zilver en een brons blijkbaar niet meer mogen samen rijden met dergelijk materiaal. Een snelle brons met een snelle wagen zou de ideale combinatie zijn. We zien wel wat er tijdens de winterperiode uit de bus komt."

Bart Van den Broeck - Traxx Racing Team (Race): "Desondanks heb ik me heel goed geamuseerd in de regen. Ik ben méér dan 2 uren buiten gebleven op regenbanden ondanks het feit dat het toen al droog was. Maar we wilden daardoor een pitstop uitsparen en de tweede piloot laten rijden tot na de eerste puntentelling na vijf uren wedstrijd. Dat is gelukt, maar de aansluiting met de kopgroep hebben we nooit kunnen maken. Ondanks een perfecte race, waarbij ook gelegenheidsrijder Wim de Graef een prima job deed, hebben we nooit een vuist kunnen maken. Desondanks draaiden we enkele mooie chrono's. We stonden afgelopen seizoen driemaal op het podium en op de aanrijding tijdens de Zolder Truck Grand Prix na, hebben we amper pech gekend. We waren het ganse seizoen in strijd binnen de top 3 en hadden tot de zesde manche in Assen uitzicht op de titel. Polderman is trouwens de terechte kampioen terwijl Stevens een heel mooi slotoffensief op poten zette. Ik ben in ieder geval tevreden met de derde plaats in dit heel competitief deelnemersveld. Eén plaatsje beter dan vorig jaar. En hopelijk kunnen we dit eind volgend seizoen opnieuw zeggen. De bedoeling is toch om in 2010 met een andere wagen op de proppen te komen. Zeker als we competitief willen blijven en het podium ambiëren. Het grote probleem zal zich misschien situeren in de keuze van het kampioenschap. Als de BTCS en de Belcar tijdens dezelfde weekends worden verreden, zullen we ofwel een bepaald kampioenschap moeten laten primeren of met twee auto's aan de start komen. We zien wel wat er tijdens de winterperiode uit de bus komt. Chris heeft de Clio en de Alfa in ieder geval te koop gezet."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Tom Gielen in DSMEC op dinsdag 17 november 2009 om 17:00


Andere publicaties op Racingworld.be...