Dirk en Tom Van Rompuy met Seat Leon Supercopa

De kogel is door de kerk bij de familie Van Rompuy. Na jarenlang een Porsche te hebben bemand in Belcar, Zolder Touring Cup, Belgian GT en Dunlop Endurance Cup tekenen vader en zoon van Rompuy voor een volledig seizoen in de BTCS. Daarvoor gingen ze aankloppen bij Dominique Denoiseux van Denospi Racing die reeds twee seizoenen een Seat Leon Supercopa inzet in de Klasse T3. Met als resultaat de titel in 2008 en vice-kampioen in 2009 na de ongenaakbare BMW M3 van Qvick/Jonckheere. Denospi Racing behaalde ook tweemaal na elkaar de titel in de Challenge Seat Leon.

Op 9 & 10 april wordt in het kader van de Gordon Finest Race het Belgisch omloopkampioenschap op gang geschoten. Waaronder ook de eerste twee races van de BTCS. Twee wedstrijden over 90 minuten met één verpichte pitstop. Na de openingsraces op Circuit Zolder vertrekt de BTCS-karavaan richting Dijon om dan via drie weekends in Francorchamps het seizoen af te sluiten met de laatste races op Circuit Zolder.

"We hebben ons huiswerk goed gemaakt", vertelt Dirk Van Rompuy. "Er lagen verschillende pistes open, zowel in Belcar GT Open als Toerisme. En die hebben we allemaal zorgvuldig bestudeerd. We hebben dan vorige week de knoop definitief doorgehakt en gekozen voor de Seat Leon Supercopa. Waarschijnlijk niet de snelste wagen in T3 gezien de zware concurrentie van de BMW M3 en de VW Scirocco. Maar anderzijds is de Seat aan de basis een zeer goed opgebouwde wagen die telkens kan meestrijden voor een podiumplaats in de Klasse. Ook de inzet van Seat zelf spreekt ons enorm aan. De professionele omkadering naar onze sponsors toe en de premies die eraan vasthangen zijn zeker niet te verwaarlozen".

Vorig seizoen werd de Seat van Denospi Racing bemand door het duo Rosoux/Geoffroy. Beiden wonnen twee races en stonden achtmaal op het podium in T3. Daarenboven doken ze zesmaal als eerste Seat onder de geblokte vlag en werden vice kampioen.

"Dominique is voor ons geen onbekende. We kennen elkaar nog ten tijde dat ik samen met Raymond Raus de Volvo bemande. Maar niet alleen onze vriendschap gaf de doorslag. De Seat van Denospi Racing was reeds kampioen en vice-kampioen in 2008 & 2009 terwijl ze tweemaal na elkaar de Challenge Seat Leon wonnen tegen andere gerenommeerde teams. Dit zijn mooie adelbrieven dat het team kan voorleggen. Ikzelf zal niet alle wedstrijden kunnen rijden. We zijn op zoek naar een tweede piloot voor de eerste, tweede en vierde race, ofwel zal Tom bepaalde races alleen moeten afhaspelen. Ook voor de 12 Hours of Spa is er nog een zitje vrij voor een derde piloot. Onze ambitie ligt hoog. We mikken bij iedere race op het podium in T3 en willen de Challenge Seat Leon winnen".

De familie Van Rompuy is ook steeds vaste klant tijdens de Zolderse etmaalrace en Dirk lijkt via historische rally's zijn tweede jeugd te hebben gevonden.
"Voor de 24 Hours of Zolder doen we terug een beroep op First Motorsport", gaat Dirk verder. "Ik reed deze loodzware race reeds in 2004 bij Jo Jamers en ben daar sindsdien niet meer weggegaan. Ik hoop om deze klassieker opnieuw met zoon Tom en Frank Beliën te rijden. Daarnaast doe ik ook verschillende wedstrijden met historische wagens. Terwijl Tom de BTCS-race in Dijon afwerkt zal ik in Vichy klaarstaan om de Tulpenrally te betwisten met een Opel GT Conrero. Een rally die zes dagen duurt en een dikke 2400 km verder eindigt in het Nederlandse Noordwijk. We reden reeds de rally Neige & Glace en hebben ondertussen ook reeds een succesvolle Legend Boucles de Spa achter de kiezen met een Opel Kadett Groep 2", besluit een strijdvaardige Dirk Van Rompuy.

Van Rompuy press


   



Dit artikel werd gepubliceerd op vrijdag 26 maart 2010 om 12:33


Andere publicaties op Racingworld.be...