Teambuilding bij Viage KRK Racing op zondag

Eén week voor de start van het Belcar seizoen 2010 organiseerde het VIAGE KRK-Racing team een teambuilding dag. Alle rijders, op Stéphane Lémeret na (race in Frankrijk) waren op de afspraak, inclusief alle mechaniekers voor wie het niet echt een rustdag werd.

Eerder op de week werd het team voorgesteld aan pers en publiek, namen de rijders ruim de tijd voor een praatje en fotosessies en nipten de andere teamleden rustig aan een glaasje. Niets van dat op Paasdag ... Op zondag was het werken dag. Edwin Segier (teammanager VIAGE KRK-Racing team) : " Dit is een algemene trainingsdag waar we iedereen samen brengen. We trainen op pitstops en pilotenwissels, we gaan iedereen uitleggen wat we verwachten en wat hun taak is en we nemen de reglementen door. Het team is ambitieus, zo'n dag is bijzonder nuttig. "

Een goede pitstop kan het verschil maken weet Koen Wauters. " We hebben niet de snelste wagen van het pak dus komt het erop aan om tijdens een pitstop alert en sneller te zijn dan de concurrentie. Vorig jaar moest je één minuut in de pitlane blijven, ik herinner me dat Jeffrey zelfs bestraft werd omdat hij een seconde te vroeg de pitlane verliet. Dit jaar bestaat dat niet meer. Elke seconde die je kan besparen is van tel. Vandaar dat we vandaag oefenen, zowel de rijders als de mechaniekers. Niet één keer maar tientallen keren. "

5 uur later zit de trainingssessie en teambuilding dag erop. Kris Wauters blikt tevreden terug. " Trainen op Paaszondag is niet écht gebruikelijk maar iedereen was wel op de afspraak en dat zegt veel over de betrokkenheid van iedereen bij het team. Oefenen op pitstops en pilotenwissels lijkt misschien overbodig maar dat is het allerminst. Het zou nogal belachelijk zijn dat je op de piste vecht om vijf seconden voorsprong bijeen te rijden op de concurrentie en in de pitlane 10 seconden te lang stilstaat omdat de gordel niet goed loskomt. "

" Het was een heel belangrijke dag " pikt Raf Vanthoor in. " Zeker als je ziet dat op het einde van de dag sommige pilotenwissels dubbel zo snel verlopen en bandenwissels tot 30% sneller zijn. Dit was een eerste sessie maar we gaan nog gelijkaardige oefensessies inlassen in de loop van het seizoen. "

Viage KRK press


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op maandag 05 april 2010 om 16:31


Andere publicaties op Racingworld.be...