Surinx Racing met ambitie richting Zolder

Vorig seizoen is er heel wat veranderd bij Surinx Racing. De underdog werd opeens een winner. Na de aankoop van de Honda Civic Type R van Objectif 2.30 waarmee André en Galand in 2008 nog de titel pakten, ging het Crescendo bij Surinx Racing. De laatste twee races op Circuit Zolder werden in winnende positie in Klasse T2 afgesloten en meteen opende dit perspectieven naar 2010 toe.

"We hebben afgelopen winter niet stil gezeten", stelt teambaas Geert Surinx. "We komen terug met twee Honda Civic naar de Belgian Touring Car Series (BTCS) en gaan voor de eerste maal in onze carrière ook de 24 Hours of Zolder in onze agenda zetten. Vorig seizoen sloten we af met twee overwinningen en het lijkt logisch dat we met dezelfde ambitie ook aan het nieuwe seizoen beginnen. Het zou uiteraard prachtig zijn om als leider in Klasse T2 richting Dijon te vertrekken voor de derde en vierde manche. De Honda Civic Type R is op enkele aerodynamische wijzigingen na quasi identiek gebleven. De wagen is supersnel en we hopen dat we in de running blijven. Na de eerste races op Circuit Zolder van komend weekend zullen we een beter zicht hebben op de concurrentie binnen de Klasse T2. De eerste wagen zal opnieuw worden gemend door Christophe Daerden en Kris Van Kelst. De andere 'oudere' versie van de Honda Civic heeft deze winter een ware metamorfose ondergaan. De wagen werd 60 kg. lichter gemaakt en leunt zeer sterk aan bij het minimumgewicht. Er komt ook een sequentiële schakelbak net als bij de andere Civic. Maar de onderdelen uit Italië laten op zich wachten waardoor we het voorlopig nog moeten stellen met de traditionele H-bak. Bedoeling is om op korte termijn deze wagen bijna even snel te maken dan zijn jongere broer. Piloten van dienst worden hier Gunther De Maeyer en Jos Jordens die voorlopig maar intekent voor drie races.

Over de kansen van Surinx Racing in het kampioenschap is Geert Surinx voorzichtig in zijn uitspraken. "We beschikken over het materiaal waarmee we in het verleden vooraan konden meerijden. Bewijs daarvan zijn de twee overwinningen tijdens de slotmanche op Circuit Zolder. Uiteraard moeten we eerst kijken welk vlees we in de kuip krijgen dit seizoen aangaande de concurrentie. We gaan in ieder geval trachten om zoveel mogelijk podiumplaatsen bijeen te harken en maken dat de wagens na iedere wedstrijd aan de meet staan in functie van het kampioenschap. We zijn wel nog op zoek naar twee bijkomende piloten voor de 12 Hours of Spa en evenveel gegadigden voor de 24 Hours of Zolder. Verder zal ik me tijdens het seizoen bezig houden met de opbouw van een Honda Civic, voorzien van een turbo voor de Klasse T3".

"We komen in ieder geval met fris en gereviseerd materiaal aan de start en als we de reeds gedraaide chrono's bekijken heb ik een goed gevoel," besluit de teammanager uit Diepenbeek.

Surinx Racing press


   



Dit artikel werd gepubliceerd op woensdag 07 april 2010 om 11:23


Andere publicaties op Racingworld.be...