Anthony Kumpen neemt deel aan FIA GT1 WK!

Kumpen/Hezemans in de PK Carsport Corvette C6.RAnthony Kumpen liet voor de start van het seizoen reeds weten dat hij om budgettaire redenen niet zou deelnemen aan het nieuwe FIA GT1 wereldkampioenschap. De Limburger verklapte vannamiddag echter aan onze redactie dat hij in Silverstone, over enkele dagen, achter het stuur van een Corvette zou kruipen. Kumpen deelt de wagen met Mike Hezemans, welke tijdens de eerste meeting op het Yas Marina circuit de competitieve Andrea Piccini naast zich kreeg. Piccini was slechts aangekondigd voor enkele races en wordt voor de tweede manche van het kampioenschap niet opgevist. Een uitgelezen kans dus voor Kumpen, wie afgelopen jaar nog op het podium eindigde met de PK Carsport Corvette C6.R.

De Limburger is alvast optimistisch: "Ik had enkele opties voor de wedstrijd in Silverstone. Een volledig jaar zat er sowieso niet in, daarvoor kreeg ik het budget niet bij elkaar. Ik zie de manche op de vernieuwde omloop van Silverstone echter als de belangrijkste van het seizoen, mede door de Royal Automobile Club Tourist Trophy. Het doel is ongetwijfeld om de wedstrijd te winnen; enig nadeel is dat Mike in de Verenigde Arabische Emiraten op het podium eindigde en de wagen dus wat strafgewicht moet meesleuren. Voor de rest lijkt de Phoenix Corvette mij de beste optie op dit moment, zeker met Mike als teamgenoot. Ik ken Mike, onze rijstijl is aan elkaar aangepast. Ik ken tevens een aantal mensen van het Phoenix Team en ook met de ingenieur heb ik reeds in het verleden samengewerkt. Het weerbericht geeft wisselvallige condities en ook dat past mij. Verder is de omloop van Silverstone serieus aangepast; het is in feite een nieuw circuit waarvan niemand gegevens heeft. Iedereen begint van nul, dus in dat opzicht heb ik zeker en vast geen nadeel omdat ik de eerste wedstrijden gemist heb. Het zou super zijn om de Royal Automobile Club Tourist Throphy te veroveren en mijn naam naast die van onder andere Stirling Moss en Graham Hill te zien staan!"

Hezemans en Kumpen krijgen overigens niet enkel extra gewicht mee door het podium van de Phoenix-Corvette tijdens de eerste manche. De balance of performance zal voor de eerste Europese manche ook lichtjes gewijzigd worden. Zo krijgen bijvoorbeeld alle Corvette extra gewicht, de Maserati een grotere restrictor en mogen de Nissan en Aston Martin gewicht afnemen. Aan de configuratie van de Ford verandert er, ondanks de dominantie van Mutsch/Grosjean in het Midden-Oosten, niets.

Foto: Martijn Wouters


   



Martijn Wouters

Van onze redacteur

Martijn Wouters

Dit artikel werd gepubliceerd in FIA GT
op dinsdag 27 april 2010 om 17:45


Andere publicaties op Racingworld.be...