Brno: Nieuw chassis voor YD AMR - Forfait voor Hezemans

Kopzorgen bij de topteams. Ditmaal ligt Eyjafjallajoekull niet aan de basis, maar wel de schade die de wagens de afgelopen weken hebben opgelopen. Twee weken geleden ging Christopher Nygaard bijzonder hard de banden in toen hij de controle verloor over de Aston Martin DBR9 van Young Drivers AMR tijdens de LMS manche te Spa. De voorzijde van de Aston werd bij de impact vernietigd en de bolide raakt niet tijdig gerepareerd voor de derde WK-manche van het seizoen in Brno. Young Drivers zal daarom beroep doen op een ander chassis, het exemplaar dat we in het verleden zagen uitkomen onder de vlag van Gigawave Motorsports.

Minder goed nieuws uit de stal van Phoenix Carsport. De Duits-Nederlandse joint-venture krijgt de Corvette C6.R van Mike Hezemans niet tijdig hersteld. De Corvette vatte in Silverstone na enkele ronden vuur nadat een benzineleiding lekte. Het beperkt aantal wisselstukken en de grote schade dwingen de teamleiding om met slechts één bolide naar Tsjechië af te zakken. Niet alleen Phoenix Carsport leidt onder het gebrek aan beschikbare wisselstukken. Ook Luc Alphand Aventures, de voorbije jaren bijzonder succesvol in de Le Mans Series en de 24 uur van Le Mans, moet beroep doen op zusterteams om de Le Mans 2010 plannen te kunnen uitvoeren. Voor de etmaalrace aan de Sarthe moet het Franse team beroep doen op de wagens van DKR Engineering en Selleslagh Racing Team. LAA kende enkele moeilijke maanden, waarin teamleider Alphand zich zwaar blesseerde in een Moto Rally, en een Corvette C6.R door een vlammenzee werd verteerd nadat een van de teamtrucks uitbrandde.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op woensdag 19 mei 2010 om 10:51


Andere publicaties op Racingworld.be...