12 Hours of Spa: Reacties na de race (deel 2)

Erik Bruynoghe - Speedlover: "Ik wist dat ik Slingerland in de loop van mijn stint kon pakken terwijl Derdaele mijn target was tijdens het verdere verloop van de race. Maar reeds in de eerste ronde bij het opkomen van de rechte lijn ondervond ik problemen met het schakelsysteem en maakte daardoor een pirouette. Meteen waren de vogels gaan vliegen en ik kon onmogelijk het gat met de concurrentie terug dicht rijden. Ondanks het falende schakelsysteem aan het stuur ben ik niet overgeschakeld op het manuele systeem met de pook om de versnellingsbak te sparen. Gezien het materiaal waarmee we rijden in vergelijking met de concurrentie moeten we steeds uitkomen tussen de vierde en vijfde plaats. Het wegvallen van de beide Moslers die voor ons buiten categorie rijden, gaf ons een ticket richting podium. We hebben dan nog de Porsche Supercup 2010 van De Coster en Slingerland op zijn waarde geklopt en werden onverhoopt tweede. We konden dus Francorchamps verlaten met een goed gevoel."

Danny De Laet - Argo Racing: "Ondanks het feit dat ik nog nooit vanuit pole de start nam, ging het vrij vlot en kon als leider richting Raidillon. Ik had me aan sterke oppositie verwacht en kreeg die uit de hoek van de Porsches van ProSpeed. Ik nam geen risico's en had me voorgenomen om hen zo dicht mogelijk te volgen. Maar in Combes werd ik door een concurrent naar buiten gedrumd en om een aanrijding te vermijden moest ik door het gras. Meteen verloor ik een pak plaatsen, maar ik kon de wagen toch uit de muur houden. Nadien kon ik constante rondetijden van 2'30" op de tabellen zetten. Zonder die uitstap door het gras had ik de wagen zeker binnen de top 4 kunnen doorgeven aan Niels. Dan had een podiumplaats zeker binnen ons bereik gebleven. Nu worden we vierde en daar kan ik best met leven. Desondanks heb ik mijn bedenkingen inzake de drive through van de Audi die uiteindelijk terug werd ingetrokken. Anders hadden we ook op het podium gestaan. Ik ben tevreden over mijn stint en ik merk dat er nog progressie mogelijk is. Ik moet richting 2'28" kunnen evolueren. Verder niets dan lof voor het team van Argo Racing die goede strategische beslissingen nam terwijl de verstandhouding met Niels optimaal is. Het podium komt dichter en vroeg of laat zal het wel eens raak zijn."

Philippe Van Beurden - Speedlover: "Ik weet niet of er nog meer inzat, maar we hebben geen enkel risico genomen inzake het verbruik. Met Zolder nog in het achterhoofd hebben we Erik iets vroeger binnen geroepen. Net voor de safety car waar de concurrentie dan weer zijn voordeel uithaalde. Ook de tweede pitstop durfden we niet riskeren onder de safety car en we opteerden om geen risico's te nemen. Als we nu de wedstrijd gaan analyseren zullen we een pak wijzer worden naar de volgende race toe in Francorchamps. Maar we zijn in ieder geval zeer tevreden met het behaalde resultaat en het team deed een goede job."


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op maandag 07 juni 2010 om 14:43


Andere publicaties op Racingworld.be...