25 Hours VW Fun Cup: Reacties na de race (deel 2)

Philippe van Beurden - Speedlover: "We hebben een lang en zwaar gevecht achter de rug. De Supercup van De Coster en Slingerland is een exemplaar van de laatste generatie en beschikt over een 50-tal pk meer dan onze Porsche. In Francorchamps komt dit nog meer tot uiting dan op Circuit Zolder. Echt frustrerend hoe we in het bochtige gedeelte terug onder de vleugel komen rijden om dan in de lange rechte stukken opnieuw terrein verliezen. Maar in de remzone van de busstop kon ik hem dan uiteindelijk toch uitremmen en een kleine voorsprong uitbouwen. Erik kon de situatie na de tweede pitstop consolideren en we wonnen uiteindelijk met 54 seconden voorsprong. Een fantastisch moment toen Erik als eerste over de meet bolde. Er ging een zware last van mijn schouders. Zoveel ronden reeds aan de leiding tijdens voorgaande races in de Belcar en Dunlop Endurance Cup en nog nooit een hoogste podiumplaats. Het kampioenschap is nog niet voorbij!"

Guino Kenis - G&A Racing: "Het probleem situeerde zich in de benzinetoevoer. Hoe warm het ook is; als de wagen bolt, is er een luchtstroming onder de motorkap die de benzine in goede conditie houdt. Maar in de pitlane aan de opgelegde snelheid heeft dit geen resultaat. De benzine verdampt voor het de injectoren kan bereiken. Een benzinekoeler kan een oplossing zijn, maar is bij reglement verboden. En terecht, want als die defect gaat verandert de wagen op enkele seconden in een brandende toorts."

Frank Thiers - Scuderia Monza: "Als we de wedstrijd analyseren konden we nog een plaatsje opschuiven. We kenden een chaotische pitstop waarbij Hans de wagen te ver had geparkeerd. Nadien maakte ik nog een schuiver in de dubbele linkse, waardoor we samengeteld toch een dikke 2 minuten laten liggen. Een vierde plaats was mogelijk geweest gezien het verschil met Longin en Verbist aan de eindmeet. Maar uiteraard zijn we zeer tevreden met dit resultaat. Het doorgedreven testwerk heeft zijn vruchten afgeworpen. We realiseerden mooie chrono's in de buurt van 2'28". Dit bewijst nog maar eens dat wij tijdens lange races altijd iets beter uit de verf komen. Dat belooft in ieder geval voor de komende 24 Uren van Zolder. Niet met de Ferrari, maar met de Porsche die speciaal voor deze wedstrijd een doorgedreven upgrade en revisie meekreeg. We gaan ondermeer een Cup S motor inbouwen en grotere remmen monteren. In het verleden hebben we steeds goed gepresteerd met de Porsche tijdens de Zolderse etmaalrace. Een wedstrijd tweemaal rond de klok is ons op het lijf geschreven. We gaan opnieuw beroep doen op broer Kurt, terwijl we over de vierde piloot momenteel nog niets kunnen vertellen. Het wordt spijtig genoeg niet opnieuw Guy Van Mol die de helm nu definitief aan de wilgen hangt."


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op dinsdag 13 juli 2010 om 11:19


Andere publicaties op Racingworld.be...