25 Hours VW Fun Cup: Reacties na de race (deel 2)

Gilles Terlinden - Team manager Delahaye Racing Team: "Een meer dan positieve balans. In heel moeilijke omstandigheden, die voor heel wat wagens niet te harden bleek, draaide onze Renault opnieuw zonder enig probleem. Maar hoewel we nu onze voorsprong op de BMW hebben vergroot, moeten we geconcentreerd blijven. De grootste dreiging komt nu van het professionele duo van de Poele-Radermecker, die een perfect weekend neerzetten. Omdat aan het eind van het seizoen resultaten worden geschrapt, moeten we nu ook met hen rekening houden. Hun auto en team zijn heel snel en betrouwbaar. Het wordt een spannend seizoenseinde..."

Steve Vanbellingen - KS Motorsport: "We hebben het heel weekend problemen gehad met de motor vanwege de hitte, de wagen had duidelijk minder vermogen dan anders. Bovendien ging er in de eerste race iets fout met de bekabeling waardoor we onze kansen niet optimaal konden verdedigen. Een kabel van de snelheidsbegrenzer, die we in de pitlane gebruiken, kwam los en de wagen verloor vermogen in de trage linkerbochten, waardoor ik mijn kansen absoluut niet kon verdedigen. Vierde was eigenlijk een behoorlijk resultaat gezien de omstandigheden. In de tweede race werden we opnieuw geplaagd met vermogensproblemen, maar wat geluk met enkele race-incidenten maakte dat we uiteindelijk als tweede het podium op mochten, na opnieuw een moeilijk race. Niet alleen de motor was nukkig, ook de omstandigheden waren verschrikkelijk. Vooral tijdens de 20 minuten durende interventie van de veiligheidswagen kreeg ik absoluut geen lucht in de wagen, nog nooit meegemaakt. Maar goed, we redden de meubelen met een vierde en tweede plek en de wagen voor ons in het kampioenschap loopt niet verder uit. We vertrekken nu richting het Oosten voor de 1000 Km van Palanga in Litouwen, waar we met de BMW M3 voor de zege gaan."

Harrie Stoeltie - KS Motorsport: "De start in de eerste race was goed maar ik maakte een klein foutje halverwege de 60 minuten durende wedstrijd en verloor wat tijd.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in BTCS op dinsdag 13 juli 2010 om 11:31


Andere publicaties op Racingworld.be...