25 Hours VW Fun Cup: Reacties na de race (deel 1)

Philippe Bonneel - Allure Team: "Door een aanrijding iets meer vooraan in het startveld ging iedereen plots op de remmen staan en werd Nicolas, die de start had genomen, in het gras aan de zijkant gedwongen. Onze Clio ging de lucht in en nadat de bolide een vijftal keren over kop ging, kwam die tot stilstand op zijn zijkant. Nicolas kon gelukkig ongedeerd op eigen kracht uit de Clio kruipen, maar de wagen is bijzonder zwaar gehavend. De crash was verschrikkelijk om zien, maar het allerbelangrijkste is toch dat Nicolas ongedeerd bleef. De pech blijft ons achtervolgen, nu is het afwachten hoe het verder moet. Gelukkig hebben we twee maanden de tijd om iets te verzinnen, maar vast staat wel dat het kampioenschap al om zeep is. Dit is niet enkel erg voor Nicolas en mezelf, maar zeker ook voor het team en Jean-François."

Werner Moonens - Chad Racing: "Na ons sterk seizoenbegin, met een podium en twee ereplaatsen, liep het tijdens de 12 Uur van Spa niet zoals we gehoopt hadden en dit is de perfecte revanche. Ik ben bijzonder blij, want een podium in BTCS krijg je nooit zomaar. De wagen was goed en we reden een goede race, met een podium als beloning. De tweede manche was niet meer voor ons weggelegd. Vlak voor de start van de tweede race werd de wagen volgetankt en meteen bleek dat de tank van de wagen gescheurd was. Misschien wel een gevolg van de extreme hitte of zo... In ieder geval, ik ben zeer blij dat dit niet gebeurd is terwijl ik in de wagen zat... De minste vonk maakt van de vrije benzine een vuurbal en dat is toch iets wat je liever niet meemaakt. Ik ben hier door het oog van de naald gekropen. Geluk bij een ongeluk heet dat dan."

Stephan Polderman - Polderman Racing: "Ik heb gewoon alles gegeven. Tijdens de eerste race is alles vlekkeloos verlopen. Ik kon een mooie voorsprong uitbouwen terwijl mijn grootste belagers in het kampioenschap, de broers Grouwels, pas vierde eindigden. Zodoende was mijn doel reeds bereikt en kon ik naar de start van de tweede manche als nieuwe leider in het kampioenschap. Tijdens de start van de tweede heat was er net achter mij de massale crash, waar ik gelukkig niet in betrokken was. Alles verliep opnieuw vlot tot net voor het einde de motor begon te sputteren. Ik dacht meteen aan benzineproblemen en deed een extra pitstop. Bleek dat de druk in de benzinetank door de extreme temperatuur te groot was met gevolgen voor de inspuiting en de computer. De benzinetank stond volledig bol en zelfs de bevestigingen hadden het begeven. Na het ontluchten ging het beter. Bij het buitenrijden bleek dat ik in de laatste ronde zat en had geen idee in welke positie ik me bevond. Ik zag de bui reeds hangen, maar achteraf bleek dat mijn voorsprong groot genoeg was om tweede te eindigen na de Honda Integra van Barwell Motorsport. Ik had aan de meet nog 17 seconden over op Grouwels en 30 seconden op Stevens. Ik had uiteraard liever tweemaal gewonnen, maar Barwell vormt geen bedreiging inzake de verdere afwikkeling van het kampioenschap.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in BTCS op maandag 12 juli 2010 om 11:30


Andere publicaties op Racingworld.be...