25 Hours VW Fun Cup: Reacties na de race (deel 1)

Wim Lumbeeck - G&A Racing: "Zonder deze pech hadden we meer dan waarschijnlijk de tweede zege van het seizoen binnen gehaald. Zodoende hadden we het gat met leider Beliën in de tussenstand kunnen beperken tot vier punten. Nu is er een kloof van respectievelijk 11 en 7 punten op de BMW's van Beliën en MSE. Reeds 30 punten zijn er verdeeld en er liggen nog 40 punten te wachten. We zijn gestart met titelambities en staan nu voor een zware inhaalbeweging. We laten de moed echter niet zakken, maar een uitschuiver kunnen we ons niet meer permitteren."

Enzo Ide - ProSpeed Competition: "We hadden de pech dat de leidende Audi kon wisselen onder de safety car die voor de tweede maal uitrukte voor amper 2 ronden. Had Ruben op dat moment ook dit voordeel gehad en met verse banden de race afgewerkt, dan was het nog tot een mooie eindsprint gekomen", treedt Enzo zijn gouwgenoot bij. "Ik ben supertevreden en ga er nu alles aan doen om mijn conditie verder aan te scherpen naar de volgende race toe. In dergelijke extreme omstandigheden wordt de fysiek immers zwaar op de proef gesteld. We hebben nu een derde en een tweede plaats behaald. Misschien mogen we nu reeds dromen van een overwinning. Verder was er ook een negatieve noot. Ik ben ook wat geďrriteerd door de houding van de organisatie. We gaan met het team richting Francorchamps met de wetenschap en de strategie in het achterhoofd dat we, zoals het reglement het voorschrijft, een race moeten afwerken van 180 minuten met drie verplichte pitstops. Tijdens de pilotenbriefing werd het opeens 175 minuten met twee verplichte pitstops. Dit resulteert in een setje banden minder, waardoor we heel zuinig waren tijdens de kwalificatie. En daarna komen ze aandraven dat de wedstrijd dan toch de volle drie uur zal duren met drie pitstops en vier sets banden. Waar zijn we mee bezig."

Ruben Maes - ProSpeed Competition: "Het gaat fantastisch. Na een derde plaats tijdens de tweede race nu een tweede. Ik mag er niet aan denken waar we momenteel zouden staan in het klassement indien ik tijdens de openingsmanche op Circuit Zolder niet werd geconfronteerd met die trekkabel die over de baan lag. Tijdens de kwalificatie heb ik me beperkt tot twee rondjes om de banden te sparen. We waren er immers van overtuigd dat we maar over drie setjes banden konden beschikken voor de race. Nadien bleek dat we dan toch over vier sets konden beschikken. Anders had ik tijdens de kwalificatie nog een tandje bijgestoken. Ik liet me echter niet uit mijn lood slaan en lukte vanuit zesde positie een superstart. Reeds in de eerste ronde kwam ik in het zog van teamgenoot Westbrook die in derde positie lag. Door de aanrijding van Richard en Lagrange kon ik opklimmen naar de tweede positie achter de Audi van Franchi. Reeds in de derde ronde kon ik het commando overnemen en lukte daarbij de snelste wedstrijdronde."


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op maandag 12 juli 2010 om 11:18


Andere publicaties op Racingworld.be...