Farfus bezorgt Team RBM de pole in Oschersleben

Tijdens de alles beslissende laatste kwalificatie hangen onhelspellende wolken boven het circuit van Oschersleben. Nadat op het einde vande eerste sessie de SEAT van Monteiro hard op een bandenstapel in de chicane inreed en daarbij zijn rechterophanging brak, zijn er nog negen wagens over die gaan strijden voor de pole. Het circuit is echter niet helemaal droog meer en het is Augusto Farfus die na de outlap de snelste ronde laat opnemen. Er valt echter nog meer regen uit de lucht met héél wat slachtoffers als gevolg. Huff die net de tweede tijd afklokte breekt achteraan uit en weet nog net de wagen terug op de baan te brengen, iets te wild blijkt, want net op dat moment komt zijn ploegmaat Menu in de andere Cruze aangereden. Beide wagens raken elkaar hard en eindigen in de grindbak.

Ook Gabriel Tarquini ontsnapt niet aan de grillige omstandigheden, iets te veel risico in de tweede sector met een harde klapper in de bandenmuur als gevolg. De SEAT van de Italiaan blijft daarmee op een zesde plaats staan, net voor Tom Coronel in alweer een SEAT Leon TDI. Het is uiteindelijk het team van Bart Mampay die onder het goedkeurende oog van Mario Theissen de eerste en ook derde plaats opeisen. Meteen de tweede pole van het seizoen voor de Braziliaan.

Startgrid Race 1

1. Augusto Farfus - BMW 320i
2. Robert Huff - Chevrolet Cruze
3. Andy Prialx - BMW 320i
4. Alain Menu - Chevrolet Cruze
5. Norbert Michelisz - SEAT Leon TDI
6. Gabriele Tarquini - SEAT Leon TDI
7. Tom Coronel - SEAT Leon TDI
8. Yvan Muller - Chevrolet Cruze


   



Frank Van Waeyenberghe

Van onze redacteur

Frank Van Waeyenberghe

Dit artikel werd gepubliceerd in WTCC
op zaterdag 04 september 2010 om 15:41


Andere publicaties op Racingworld.be...