FIA GT3: Bouvy en Renault dicht bij dubbele bekroning - Geen Kelders?

Frédéric Bouvy, sinds het raceweekend in Dijon op ongelukkige wijze qua punten afgescheiden van zijn trouwe teammaat Christian Kelders, trekt volgend weekend naar Zolder om zijn tiende Belgische titel te veroveren, de vierde opeenvolgende met de Renault Mégane Silhouette die al al die jaren door het Delahaye Racing Team in de watten wordt gelegd. "Sinds de vorige meeting in Francorchamps hebben we heel wat werk moeten verrichten om onze bolide te herstellen, want na de crash met de Kia van Koen Wauters was onze auto toch danig beschadigd", stelt Pierre Sevrin, één van de opperhoofden van het team uit Waver.

Omdat hun belangrijkste concurrenten tijdens de meetings van Francorchampagne de strijd moesten staken kan Frédéric Bouvy de twee laatste, één uur lange, sprints van het seizoen vanuit een comfortabele uitgangspositie aanvangen. "Als we rekening houden met het schrapresultaat, dan heb ik aan een tiende plaats in één van de twee manches voldoende om de titel de mijne te maken", rekende de Brusselaar al uit, al is hij niet van plan om helemaal op zeker te rijden. "We zouden ons kunnen beperken tot het halen van de finish in de eerste race, maar dat is niet onze stijl. Bovendien zouden we ook graag, en voor de eerste keer, de merkentitel aan Renault bezorgen. Maar in die strijd tellen we amper 15 eenheden voorsprong op BMW. En het zou ook leuk zijn mocht mijn teammaat, als hij dan toch niet mijn titel kan delen, tot vice-kampioen wordt gekroond. Om dat te verwezenlijken mag hij maar vier punten verliezen op het Volvo-duo. Om maar te zeggen: we mikken dus op twee podiumplaatsen. En als het effe kan, het hoogste trapje bij de tweede manche."

Om tot vice-kampioen gekroond te worden moet Christian Kelders echter wel present tekenen in Limburg. Wat nog verre van zeker is... "Ik werk deze week de Tour de Corse Historique af", legt de regerende kampioen uit. "Indien ik nog kampioen had kunnen worden, dan had ik voor die wedstrijd bedankt, maar na die trieste beslissing in Dijon is dat niet langer mogelijk. Normaal gezien zit de wedstrijd in Corsica er zaterdagavond op. Het is dus ver van zeker dat ik dit weekend de teammaat van Fred kan zijn. Mocht dat niet het geval zijn: hij is groot genoeg om het alleen af te werken..."

Met of zonder Christian Kelders, de Mégane zou er moeten in slagen om het seizoen in schoonheid af te sluiten. "Omdat onze auto in vergelijking met de concurrentie over minder vermogen kan beschikken doen we het altijd beter op deze omloop, waar er minder lange rechte stukken zijn. Bovendien moet de Volvo normaal gezien van de RACB een extra handicap ontvangen, omdat ze in Francorchamps - ondanks 90 kilogram succesballast - toch wist te winnen. Als het reglement wordt gerespecteerd, dan moeten ze dus 45 kilogram extra ballast krijgen, of een kleinere luchthapper, of een beperkt toerental. Dat zou ons moeten helpen." Niet dat Fred Bouvy, met maar liefst éénendertig punten voorsprong, zoiets nodig heeft om zijn tiende nationale titel, zijn vijfde met Delahaye Racing, binnen te halen.

Delahaye Racing Press


   



Dit artikel werd gepubliceerd op woensdag 06 oktober 2010 om 19:49


Andere publicaties op Racingworld.be...