FIA GT3: Reacties na de race (deel 1)

Ronnie Latinne - W Racing Team: "Op dat moment geloofde ik er helemaal in. Ik had het gevoel een stuk sneller te zijn dan Nico en ik had nog 35 minuten de tijd om hem in te halen. Maar bij het inhalen van een tragere Touring Cup uit de S2-klasse ging het helaas helemaal fout. Op de heuvel die naar de Villeneuve-chicane leidt, werd ik aangetikt. Ik denk dat de piloot niet in de achteruitkijkspiegels heeft gekeken... Door zijn manœuvre was mijn linker achterwiel verwrongen en was de opgave een feit. Alle titelambities waren in een fractie van een seconde gaan vliegen, terwijl alles naar wens verliep. Het is een grote ontgoocheling."

Edouard Mondron - KS Motorsport: "Uiteraard misten we op een haar na het podium in race 1 en ik had daar zeker graag gestaan, maar deze vierde plek is het beste resultaat in dergelijke sterk bezette race voor een nationaal kampioenschap voor me tot dusver, dus ik ben uiteraard gelukkig. De wagen is bovendien heel leuk en het team heel professioneel en familiaal tegelijkertijd. Ik voel me hier echt thuis."

Geert Surinx - Teammanager Surinx Racing: "Ik ben supertevreden met de prestaties van de piloten en de wagens tijdens de laatste twee weekends. Acht podiumplaatsen waarvan vier overwinningen tijdens de laatste vier verreden races is uiteraard super. We komen uit een diep dal en sluiten het seizoen af in derde positie. Maar gezien deze prestaties moet ik toch bekennen dat ik ook een beetje teleurgesteld ben over de ganse lijn van het seizoen. Het probleem met de motor die tot de voorlaatste race maar 75% van zijn vermogen gaf is opgelost. Maar iets te laat om nog een rol van betekenis te spelen in het kampioenschap. Indien we het eerder konden detecteren, had de situatie er nu misschien anders uitgezien. Maar gedane zaken nemen geen keer. We hebben bewezen dat we met de Honda Civic Type R ex Objectif 2:30 in staat zijn om races te winnen, terwijl ook de oudere versie met Bruynoghe aan het stuur nog een zege op zijn palmares zette. We hebben een moeilijk seizoen achter de rug, maar deze twee afsluitende weekends maken veel goed. De Civic Type R krijgt deze winter een grondige revisie en een update mee terwijl we ook het steeds opduikende remprobleem flink onder handen gaan nemen. De wagen waarmee Bruynoghe onderweg was krijgt een geëvolueerde ophanging en een sequentiële versnellingsbak. Volgend seizoen wordt het jaar van de bevestiging en viseren we de titel. We willen ook nog de afsluitende 10 Hours of Zolder rijden en zoeken nog enkele piloten die deze wedstrijd buiten kampioenschap willen meerijden. Verder kan ik nog niet genoeg onderstrepen hoe dankbaar ik alle medewerkers ben die ons steeds bijstaan tijdens alle races. Zonder hen geen koers als klein team op dit niveau."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in BTCS op dinsdag 12 oktober 2010 om 19:42


Andere publicaties op Racingworld.be...