FIA GT3: Reacties na de race (deel 2)

Koen Wauters - KRK Racing: "De stop verliep bijzonder vlot tot ik de pitlane wou verlaten en de wagen niet startte. Uiteindelijk hebben de mecaniciens de wagen moeten aanduwen, iets wat volgens het reglement niet mag en bestraft wordt met een drive trough. Ik moest dus een extra keer door de pitlane. De Porsches en de Audi's zijn momenteel een maatje te groot als is de kloof toch wel wat verkleind. In vergelijking met de eerste wedstrijd op Zolder hebben we een serieuze stap voorwaarts gemaakt. Er rest ons nog één wedstrijd, eentje over 10 uren. Het zou mooi zijn om het seizoen af te sluiten met een podium maar dan gaan we het tactisch moeten aanpakken."

Jeffrey van Hooydonk - KRK Racing: "In mijn laatste stint ben ik écht voluit gegaan en heb ik de remmen zwaar belast, maar ze hielden het. Ik was zeer snel maar de wedstrijd was net niet lang genoeg om nog een positie te winnen. Jammer dat de wagen niet meteen aansloeg na de eerste pitstop, anders hadden we nog een plaatsje kunnen opschuiven. Maar meer dan een vierde plaats zat er nooit in."

Patric Derdaele - First Motorsport: "We sluiten terug af met een overwinning, maar we hebben ervoor moeten vechten. Ik nam de start en kon in de eerste ronden vrij goed het tempo volgen van de Mosler en de minst snelle GT3-wagens. Ik was wel na enkele ronden zeer verwonderd toen opeens de Porsche van Bruynoghe in mijn spiegels opdook. Ik had eerder de Porsche Supercup van De Coster verwacht. Ik vocht een leuk robbertje uit met Erik die me kon passeren toen ik in de Bianchi voor een te hoge versnelling koos. Ik heb dan gedurende een aantal ronden alles uit de kast moeten halen om Bruynoghe terug te passeren en een gaatje te trekken. Ik reed constant chrono's rond 1'38" en in het duel met Bruynoghe reed ik met een 1'37"667 de snelste chrono in koers. Maar Bruynoghe bleef gevaarlijk in de buurt. Na ongeveer 45 minuten wedstrijd kreeg ik een zwaar overstuurd karakter door de bandentemperatuur die te hoog was opgelopen. Tijdens de pilotenwissel hebben we de bandendruk verlaagd en kon Dylan zodoende trachten het werk afmaken. Maar zijn chrono's waren nog niet super, waardoor we hem vroeger dan voorzien de tweede verplichte pistop lieten uitvoeren en hem voorzagen van nieuw rubber achteraan. Naar het einde toe moest Dylan ook overgaan tot manueel schakelen omdat volgens hem de paddle shift niet meer optimaal functioneerde. Als de Mosler niets mankeert, wint hij de koers. Deze wagen is een uitgehomologeerde GT3 die te snel is voor de Klasse GT Open. Maar ditmaal moet ik toch nageven dat ook Erik Bruynoghe een gevaarlijke klant was. Even later viel Bruynoghe uit door een aanrijding en ik vermoed dat het anders op een gevecht was uitgedraaid voor de zege. We hebben nu een zeer geruststellende voorsprong uitgebouwd en kunnen tijdens de afsluitende 10 Hours of Zolder een goed doordachte strategie toepassen. In ieder geval sluiten we dit mooie weekend terug af met een overwinning en dat is niet alleen de verdienste van de piloten, maar ook van het ganse team en opnieuw een frisse Porsche van First Motorsport die ons reeds vijf races op rij niet in de steek liet."

Raf Vanthoor - KRK Racing: "Dit was het plezantste weekend van het seizoen. Ik was tevreden over de Viper, Patrick en ikzelf reden zeer constant en eindigen achtste. Laat het me samenvatten dat we naar ons kunnen gepresteerd hebben en dat we daar zeer tevreden mee zijn. Jammer van het probleem tijdens de pitstop van Jeffrey en Koen, anders waren we vierde geweest maar al bij al mogen we als Viage KRK-Racing team tevreden zijn. Het was een geslaagd weekend."


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op dinsdag 12 oktober 2010 om 19:42


Andere publicaties op Racingworld.be...