Na het spel van de pitstops draait het, net als gisteren, uit op een tweestrijd tussen de Young Drivers Aston Martin(#7) en de Vitaphone Maserati(#2). De Brit Turner en de plaatselijke held Negrao maken er een waar spektakel van, waarin ze elkaar geen meter prijs geven. Met een nogal betwistbaar inhaalmanoeuvre weet de Braziliaan zich voorbij de Aston Martin te murwen. Negrao geeft hier een mooi visitiekaartje af en stelt de overwinning voor Vitaphone en zijn ploegmaat Enrique Bernoldi veilig met zijn eerste overwinning in het WK FIA GT1. Iets verder wordt er gestreden voor de wereldtitel, met Bartels in de andere Vitaphone Maserati die, gesteund door de Triple H Maserati, er alles aan doen om Mutsch in de Ford GT achter zich te houden. Ze worden uiteindelijk negende maar doen een héél goede zaak in het kampioenschap aangezien Mutsch/Westbrook geen punten scoren. Met nog één race voor de boeg, zijn het enkel nog Enge/Turner die Bartels en Bertolini de titel nog kunnen ontnemen. Er hoeft echter niet tot volgende week gewacht te worden om de champagne te ontkurken aangezien Vitaphone Racing Team al zeker is van de titel in het kampioenschap voor de teams.
Bas Leinders, die na de pitstop als zesde terug op de baan kwam, reed een erg strakke stint en kon zich nog naar een mooie vijfde plaats rijden. Ook geven we graag nog even mee dat Christophe Bouchut zich zou moeten melden hebben voor een doping test na afloop van de kwalificatiesessie (voor de qualifying race). De Lambo van Bouchut/Basseng, die we na de kwalificaties niet meer aan het werk zagen, zou tot driemaal toe de geblokte vlag genegeerd hebben. Een op zijn minst raar verhaal waar we de volgende dagen ongetwijfeld op terugkomen.
Foto: FIA GT1/DPPI


