Kortnieuws met o.m. ProSpeed, de Ferrari F458, de Camaro GT3 en de ILMC

Het orderboekje voor de nieuwe Ferrari F458 moet zowat vol zijn. Vandaag kwam vanuit Engeland het nieuws dat het MTECH team, derde in het Britse GT, een F458 zal inzetten in het FIA GT3 kampioenschap alsook in het Britse GT. De rijders van dienst zijn Duncan Cameron en Matt Griffin, verleden jaar al bij het team, maar toen op een F430. Waarschijnlijk komt daar nog een tweede exemplaar bij. Verder gaat ook het gerucht dat er nog twee F458 GT2's bijkomen in het ILMC, ingezet door een bekend Franse team.

Betreffende het ILMC, Hope PoleVision Racing, dat een Oreca 01 Hybride inschreef heeft een eerste rijder aangekondigd, namelijk Steve Zacchia. Misschien kent u hem nog als de man die de Larbre Saleen, die op pole stond in de 24 uren van Spa editie 2008, aan diggelen reed tijdens de warm-up.

Zoals deze website vorige week reeds meldde, zullen Marc Goossens en Marco Holzer een ProSpeed Porsche delen in de Le Mans Series komend seizoen. Het FIA GT3-kampioenenteam zal een exemplaar van de nieuwe Porsche 911 GT3 RSR inzetten in de GTE categorie, de voormalige GT2 klasse zeg maar. De Luikse equipe kan, naast de capaciteiten van fabriekspiloot Marco Holzer, rekenen op officiële ondersteuning van Porsche Motorsport.

Een ander nieuwtje dat onze eerdere berichtgeving bevestigt, is dat Henri Pescarolo heeft aangekondigd dat zijn programma in de Le Mans Series zal doorgaan. Hij zet één Pescarolo LMP1 in met als rijders Manu Collard en Cristophe Tinseau. Natuurlijk hoopt hij ook op een invitatie voor de 24 uren van Le Mans. Collard stond al tweemaal op het podium van de 24 uren met een Pescarolo (2005 en 2007) en ook Tinseau was vroeger al rijder voor het team en zorgde mee voor de laatste overwinning van een Pescarolo in 2009 in Okayama. Ook het van de Britcar bekende Neil Gartner Motorsport komt naar het LMS kampioenschap, maar met een Formula Le Mans. Het moet een leerjaar worden, want volgend jaar wil het team de overstap naar de LMP2 maken.

Verleden jaar zagen wij in het Dutch GT4 voor het eerst een Chevrolet Camaro GT4. Een wagen die in geen ander kampioenschap te zien was. Welnu, vanaf dit jaar komt er van de Camaro ook een V8 GT3 versie, ontwikkeld door het Duitse SaReNi. De wagen weegt 1275 kg voor 580 PK en kost plus minus 180 000 Euro. We moeten echter wachten tot juni om deze nieuwe bolide op de piste te zien.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Internationaal op donderdag 20 januari 2011 om 18:30


Andere publicaties op Racingworld.be...