WTCC Zolder: Reacties na de race (deel 1)

Xavier Maassen (WRT): “Kijk het is eenvoudig, over één ronde kunnen we het tempo van de concurrentie aan, maar in warme omstandigheden hier op Circuit Zolder is het grote probleem van de Audi R8 LMS de koeling van de remmen. De wagen is gewoonweg in het nadeel tegenover sommige andere GT3’s en dat uit zich in zo’n race als vandaag. Het heeft niets met afstelling te maken, het is een conceptueel probleem, omdat GT3’s vooral voor races van één uur gemaakt zijn en Zolder dus bovendien een slopende omloop voor de remmen is. Bovendien kregen we nog wat last van onderstuur, wat onze race er niet makkelijker op maakte. We moesten het dus hebben van strategie en regelmaat en dat zijn dan wel weer sterke punten van ons en het team. Zo schoven we toch op naar het podium, wat uiteraard schitterend is. De derde plek is het beste wat mogelijk was en we trekken nu over goed zeven weken als tweede in het kampioenschap naar Spa waar onze wagen een pak beter is. Ik zie de toekomst dus positief tegemoet.”

Jeffrey Van Hooydonck (AMR Barwell Motorsports): “Tijdens de rijderswissel liep het wel even fout, want de dranktoevoer van Tim raakte los en mijn teamgenoot moest zijn rijbeurt van 45 minuten zonder vocht afwerken, wat in een cockpit waar het vlotjes 60° en meer wordt, geen pretje is. Tim had het dus niet onder de markt, maar bleef wel de wagens voor ons in het vizier houden. Ik heb dan de laatste minuten van de race afgewerkt en de vijfde plaats veilig gesteld, een plek die onze derde plek in het kampioenschap handhaaft. Ik kijk nu echt uit naar Spa-Francorchamps op 18 juni, want de wagen is goed en op de snelle omloop in de Ardennen, kunnen we nog beter uit de hoek komen. "

Koen Wauters (Viage KRK): “Op zaterdagavond hebben we nog lang geoefend op de pitstops. Sinds vrijdag hebben de gasten hard gewerkt en in de eerste race hebben we veel pech gekend. Qua pitstops hebben we het onderste uit de kan gehaald. Ik ben sneller geworden omdat ik de wagen nu beter begrijp dan tijdens het eerste raceweekend. Ik had ook heel veel vertrouwen en dat is goed. Deze zege is een opluchting. Anderzijds baal ik nu extra over de eerste manche want anders stonden we mee aan de leiding in het kampioenschap, nu moeten we achtervolgen. Er zijn nog vier wedstrijden maar dat is niet zoveel. Eigenlijk mag je niets laten liggen. Vorig jaar was er een wedstrijd meer en pas in de laatste wedstrijd pakte Anthony de titel. Het wordt dus nog zwaar maar nu gaan we even genieten van de zege.”

Raf Vanthoor (Viage KRK): “De stop verliep van de kant van Kris en mezelf helemaal niet vlekkeloos. De seconden tikten voorbij. Toen ik de baan op reed merkte ik dat ik niet kon schakelen. Er was en probleem aan het stuur waardoor ik een volledige ronde in eerste versnelling gereden heb en om dan opnieuw de pits binnen te komen. Een halve minuut later was het probleem opgelost maar konden we de kloof niet meer dichten. Jammer voor ons maar fantastisch voor Koen en Anthony. Ze hebben een schitterende prestatie geleverd net als iedereen van het Viage KRK – Racing team!”


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op dinsdag 26 april 2011 om 14:00


Andere publicaties op Racingworld.be...