WTCC Zolder: Reacties na de race (deel 2)

Patrick Derdaele (Belgium Racing): "Met twee overwinningen op rij staan we nu reeds zeven punten los op de Viper en de Porsche van Mattheus / Redant die de tweede plaats delen. Dat geeft ons een beetje ademruimte terwijl de druk nu op de schouders van de concurrentie rust. De volgende race in Francorchamps is nog meer in het voordeel van de snelle Viper. Ik verwacht binnen de kortste keren de Viper op het hoogste schavot, maar als we kunnen blijven presteren zoals de voorbije twee races zal het wel even duren voor het gat van zeven punten zal dicht gereden worden”.

Wim Lumbeeck (DVB Racing): “Tijdens de start was ik misschien een beetje te braaf, want Patric Derdaele kon binnendoor voorbij onze Viper en de Lamborghini met Danny De Laet aan het stuur. Ik zat vrij snel inhet goede ritme en kon na twee ronden doorstoten naar de leiding en een voorsprong uitbouwen. Maar na een 30-tal minuten voelde ik in de Bianchi een trilling en ik wist meteen hoe laat het was. Opnieuw was het wiel losgekomen en met een bang hart sukkelde ik aan een slakkangang richting pitlane”.

Olivier Muytjens (Level Racing): “Onze beide Level Porsche 997 reden een probleemloze, strakke race en misschien hadeen derde plek gekund, misschien ook niet, maar dat was voor Bert en Chris dan ook het maximum geweest, de veel krachtigere winnende Porsche en de Chrysler Viper GT1 zijn voor ons voorlopig buiten competitie en we zullen het net als vorig jaar ook van onze strategie en betrouwbaarheid moeten hebben. Vorig jaar zijn we ook zo vicekampioen geworden en dat is dus onze sterkte. Ik ben vooral blij dat na het moeilijke weekend in Italië de wagens weer perfect draaiden en we weer verder kunnen bouwen aan ons team. We hebben nu heel even een kalmer moment, alvorens we naar Navarra afreizen waar de tweede race van de Blancpain Endurance Series op de kalender staat.”

Chris Mattheus (Level Racing): “Ik was verrast bij de start. Ik zag de lichten niet die naar verluid héél laat op groen sprongen. Daardoor moest Derdaele die net voor mij reed in de ankers. Om een aanrijding te vermijden moest ik ook zwaar op de rem, waardoor er een viertal wagens langs mij doorkwamen. Ik ben ze een voor een terug gaan oprapen en heb zodoende een plezante stint achter de rug. Onze tactiek was om zo weinig mogelijk tijd te verspelen tijdens de pilotenwissel en met één set banden de wedstrijd uit te rijden. De wagen werd overstuurd en ik kwam iets vroeger dan voorzien binnen. Omdat het linker voorwiel door een defect moest worden vervangen besloot de crew om alle wielen te wisselen en dat
heeft ons wel wat tijd gekost. Bert heeft nadien nog alles uit de kast gehaald, maar werd uiteindelijk vierde op een 20-tal seconden van de derde plaats."


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op donderdag 28 april 2011 om 09:01


Andere publicaties op Racingworld.be...