Dankzij hun hoge topsnelheid domineerden de Nissan GT-R’s zowel de kwalificatie als de kwalificatie race. De race op zaterdag namiddag eindigde zelfs met een volledig Nissan podium. Maxime Martin was weer eens beste Belg met een verdienstelijke zevende plaats. Vanina Ickx eindigde 14de en Bas Leinders haalde het einde van de race niet.
Al tijdens de kwalificaties toonden de Nissan’s, mede dankzij hun hoge topsnelheid, dat ze de te kloppen wagens waren. Richard Westbrook pakte de pole en binnen de top 5 was er maar één niet Nissan te vinden, de Aston Martin van Mücke.In de eerste kwalificatie sessie toonde Winkelhock (All-Inkl Lamborghini), ondanks het opgelopen strafgewicht door zijn overwinning in Zolder, zich in extremis nog de snelste. Mücke zette zijn Aston Martin op de tweede plaats voor de vier Nissan’s GTR. Beide Ford GT’s van Belgian Racing kwamen niet voorbij de eerste kwalificatie. In de tweede sessie was de snelste tijd voor Krumm en zijn Nissan, hij klopte Darren Turner (Aston Martin), Dumbreck en Brabham, beiden ook in een Nissan GT-R. Maxime Martin zette een mooie vijfde tijd neer, maar Bas Leinders sneuvelde in de tweede kwalificatie. De acht overgebleven wagens, waaronder de vier Nissan’s mochten in de derde kwalificatie sessie uitmaken voor wie de pole zou zijn. Die was uiteindelijk voor Richard Westbrook die twee andere Nissan’s vooraf ging, namelijk die van Bernoldi en Luhr. De eerste niet Nissan was de Aston Martin van Mücke op de vierde plaats.
Westbrook/Dumbreck wonnen ook de kwalificatie race, nadat ze vanaf de pole waren gestart. Op het einde leverden ze nog een hevig duel met de zusterwagen van Luhr en Krumm. De Sumo Power Nissan van Campbell Walter en Brabham pakte de derde plaats. De Nissan van Zonta en Bernoldi raakte weer betrokken bij een aanrijding vlak na de start, maar kon nog als achtste over de streep komen. Aston Martin was weer de best of the rest met de vierde plaats van Mücke/Turner. All-Inkl moest zich ditmaal tevreden stellen met de vijfde plaats van Pastorelli/Schwager. Maxime Martin was weer beste belg op de zevende plaats. Leinders gaf op en zal morgen bij de hoofdrace moeten starten vanuit de achterste gelederen.

